سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدافند غیر عامل نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است

استاندار گیلان گفت: جامعه نیازمند آشنایی بیشتر با اهداف، رسالت و فعالیت‌های پدافند غیر عامل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت: پدافند غیر عامل یکی از راهبرد‌های اساسی و مهم برای صیانت از کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان است و بر این اساس پیش بینی، پیشگیری و رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل است.

او تصریح کرد: تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مستمر بوده و نیاز است همواره با هوشیاری و پیگیری، آمادگی لازم را در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام سلطه ساختار جنگ اقتصادی را علیه کشورمان دنبال می‌کند افزود: در کنار تهدیدات اقتصادی از منظر پدافند غیر عامل تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور هم از جمله تهدیدات مهم و موثر است که نیازمند رعایت الزامات و ملاحظات پدافندی است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در این نشست گفت: پدافند غیر عامل در همه موضوع‌ها و مباحث نقش آفرین است و فرهنگ پدافند غیر عامل باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه شود تا به تمامی سطوح جامعه منتقل شده و برای این امر آموزش همگانی و عمومی نیاز است.
سردار غلامعلی حیدری تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رویکرد جنگ اقتصادی دشمن ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است تا از ظرفیت مردم در داخل، علیه نظام استفاده شود.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دشمن امروز قدرت مقابله نظامی با ایران را ندارد افزود: دشمن جنگ اقتصادی و مانور فشار روانی را در دستور کار خود قرار داده است.
سردار حیدری گفت: قدرت دفاعی و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران بالاست و با افرادی که امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند هیچ تعارفی نداریم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تهدیدات دشمن ترکیبی، فناورانه و دانش پایه شده که در این راستا پدافند‌های لازم در این حوزه نیز باید تغییر پیدا کرده و از توسعه توان علمی بالایی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده را خواهیم برد.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند همچنین از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح جامع می‌تواند یک نقشه راه برای هر استانی باشد.
سردار حیدری افزود: تاکنون قرارداد طرح جامع ۳۱ استان کشور منعقد شده که ۵۰ درصد پیشرفت دارد و استان کرمان نخستین استان کشور است که سند طرح جامع پدافند غیرعامل آن تهیه و تکمیل شده است.
وی تصریح کرد: باید پدافند موزاییکی در سطح استان‌ها اجرا شود تا در صورت آسیب به یک بخش سایر بخش‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/آ

پدافند موزاییکی در سطح استان‌ها اجرا شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.