سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس از پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور در ۶ مهرماه ۹۸ در شیراز خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی زاهدیان نژاد اعلام کرد: دراین دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استان‌های فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

او در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره، اظهار داشت: ۲۰۰ اثر از ۱۲۰ هنرمند صنایع دستی استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات، تعداد ۶۵ اثر برای داوری نهایی و دریافت نشان ملی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس اضافه کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت‌های داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و ساز‌های سنتی، خراطی، نگارگری و می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار صنعتگر صنایع دستی و هنر‌های سنتی در فارس، بیان کرد: دوره‌های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در دوره قبل ۱۹ اثر از فارس این نشان را دریافت نمودند.
انتهای پیام/م

شیراز میزبان پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.