سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره ادلب از سوی روسیه

روسیه احتمال دارد پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برقراری آتش‌بس در ادلب را وتو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روس در سازمان ملل گفته است روسیه احتمال دارد پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برقراری آتش بس در ادلب [شمال غرب سوریه] را وتو کند.

این رای گیری قرار است امروز پنجشنبه انجام شود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت: این یک وضع دشوار است، زیرا مسکو مخالف تصویب چنین قطعنامه‌ای است.

او ضمن توضیح در خصوص اینکه روسیه و آمریکا تاکنون در مورد متن این سند به توافق نرسیده‌اند، افزود: بلژیک، آلمان و کویت به عنوان پیشنهاد دهندگان این پیش‌نویس در تلاشند به توافقی برسند که برای همه قابل قبول باشد.

در ماه اوت سال جاری میلادی «گروه بشردوست سه جانبه» متشکل از آلمان، بلژیک و کویت با پیشنهاد پیش نویس این قطعنامه خواستار برقراری آتش بس در مناطقی از شمال غرب سوریه و دسترسی گروه‌های بشردوست به آنجا شدند. کویت، آلمان و بلژیک پیش‌نویس این سند را در اختیار پانزده عضو شورای امنیت قرار داده‌اند. هر قطعنامه‌ای نیاز به نُه رای موافق دارد تا به تصویب برسد و نباید از سوی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس وتو شود.

واسلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کردآتش بس کنونی در شهر ادلب روسیه توسط گروه‌های تروریستی بار‌ها نقض شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز معتقداست ادلب توسط گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی القاعده کنترل می‌شود و روسیه به همراه ایران و ترکیه مصمم است که اوضاع تنش زا را پایان دهد؛ بنابراین هر پیش نویس قطعنامه‌ای را وتو می‌کند.

پوتین تأکید کرد روسیه مصمم است از ارتش سوریه در انجام عملیات برای مهار تهدید تروریستی پشتیبانی کند.

روسیه، ترکیه و ایران تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه هستند. روسیه بطور منظم عملیات بشردوستانه را در سراسر این کشور انجام می‌دهد و به دمشق کمک می‌کند تا برای بازگشت پناهندگان سوری و عبور و مرور ایمنی داشته باشد. دولت سوریه از اواخر سال ۲۰۱۷ مجدداً کنترل بیشتر مناطقی را که توسط تروریست‌ها تصرف شده بود، به دست آورد، با این حال، عملیات ضد تروریستی هنوز هم در تعدادی از مناطق ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.