سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اولیه برای افزایش تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی احداثی

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شواری اسلامی گفت : موافقت اولیه برای افزایش تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی احداثی و امهال یک‌ساله وام‌های بازسازی به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم مناطق زلزله زده کسب شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت : افزایش وام از محل اعتبارات مصوب گذشته مناطق زلزله زده در دستورکار قرار دارد و با موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این امر در حال طی کردن مراحل اداری است.

او گفت : واحدهای تخریبی که بازسازی آن‌ها تکمیل نشده می‌توانند از این اعتبارات که در قالب تسهیلات کم سود مکمل ساخت پرداخت می‌شود برای تکمیل واحدهای احداثی خود استفاده کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن مناطق زلزله زده نیز از مطالبه‌های مردم است که مورد پیگیری قرار گرفت که موافقت اولیه آن برای امهال یکساله این تسهیلات اخذ شده است.

تجری افزود: برخی از این روستاها مشکل زیرساختی دارند که اجرای طرح هادی در آن‌ها می تواند بسیاری از این مشکلات را مرتفع کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات روستاها در زمینه بازسازی به استاندار منعکس شده و جلسه‌ای نیز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه برای بررسی و مرتفع کردن این مشکلات و تسهیل و تسریع امورات بازسازی برگزار می‌شود.

تجری افزود: تورم بوجود آمده در بازار خصوصا در بخش مصالح ساختمانی باعث وارد آمدن فشار به مردم زلزله زده شده و امورات بازسازی به کندی انجام می‌شود از این رو مطالبه مردم برای امهال وام‌های بازسازی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح شد و موافقت‌های اولیه در این خصوص حاصل شده تا برای مردم فرصتی باشد که بازسازی منازل خود را تکمیل کنند.

او گفت: طرح مسکن مهر شهید شیرودی در حال انجام است و ۹ بلوک از آن آماده واگذاری است و مسئولان و پیمانکاران مربوط بصورت شبانه روزی در تلاش هستند که ۱۲ بلوک دیگر آن را هرچه سریع تر تکمیل کرده و به مالکان واگذار کنند.

 

 

انتهای پیام/د

افزایش وام از محل اعتبارات مصوب گذشته مناطق زلزله زده

 

برچسب ها: بحران ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.