سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۷ شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری سارقان مسلح با ۱۷ فقره سرقت/عامل نشر اکاذیب برای زن جوان به دام افتاد

مهم‌ترین حوادث امروزچهارشنبه ۲۷ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزچهارشنبه ۲۷ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان مسلح به دام افتادند

با تلاش شبانه روزی پلیس استان سیستان و بلوچستان، ۷ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۷ فقره انواع سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد.

سرداراحمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، ۷ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و چابهار با هماهنگی‌های قضائی طی یک هفته گذشته این سارقان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها مقادیری سلاح سرد و گرم و مهمات کشف کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در این رابطه ۳ دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت، ۴ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد، مدارک هویتی، طلا و جواهرات سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل شد.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت موتورسیکلت، ۳ فقره سرقت خودرو، یک فقره کیف قاپی و ۱۲ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی افزود: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سردار طاهری تأکید کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در همه حوزه‌های پیشگیری از جرائم مهم است ولی مسأله سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت شده و منافع فردی و عمومی را به صورت مشهود دچار خسارت می‌کند اهمیت ویژه‌ای برای پلیس دارد.

کشف سوخت قاچاق در "نیمروز"

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف بیش از ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق، از یک کامیون تانکردار خبر داد.

سرهنگ علی میر گفت: مأموران ایست و بازرسی"میل نادر" در محور "نهبندان-نیمروز" حین بازدید و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را متوقف ساختند.

او  افزود: مأموران پلیس پس از متوقف کردن کامیون، در بازرسی از آن ۲۲ هزار و ۴۰۰ لیتر"گازوئیل" قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز در پایان با اشاره به معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و نیروی انتظامی با قاطعیت با این پدیده برخورد خواهد کرد.

عامل نشر اکذیب شناسایی شد

با تلاش مأموران پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان فردی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی باعث هتک حرمت زنی جوان شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دوم مرتضی بزی گفت: در پی مراجعه خانمی ۳۲ ساله از شهروندان زاهدانی به پلیس فتای استان و اعلام شکایت وی از فردی ناشناس، که با سرقت حساب کاربری او در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و دروغ در مورد او در فضای مجازی نموده و باعث هتک حرمت او در بین همکاران و دوستانش شده است، موضوع شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران رسیدگی کننده به پرونده، پس از انجام یکسری تحقیقات تخصصی و اقدامات فنی دریافتند که متهم یکی از همکاران مرد شاکی بوده و او را به پلیس فتا احضار کردند.

سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت:متهم که ابتدا منکر این اقدام شد پس از رو برو شدن با ادله محکم پلیس لب به اعتراف گشود و بیان داشت که به دلیل حسادت و اختلاقات کاری با شاکی، برای انتقام جویی و تخریب چهره او در محیط کار و خدچه دار نمودن اعتبار او نزد سایر همکاران با ترفندی خاص اقدام به سرقت حساب کاربری وی در شبکه اجتماعی تلگرام نموده و از جانب شاکی در این شبکه اجتماعی، مطالبی کذب و دروغ را برای سایر همکاران و آشنایان او ارسال کرده است.

سرهنگ بزی با اشاره به اینکه فضای مجازی برای برخی از افراد سودجو تبدیل به محیطی برای انتقام جویی و تسویه حساب‌های شخصی شده است تأکید کرد که این فضا مثل یک شمشیر دو لبه است که اگر از آن استفاده درست شود برای جامعه و خود فرد مفید خواهد بود و اگر افرادی جنبه‌های منفی آن را دنبال نمایند، خودشان متضرر می‌شوند و حتما به صورت قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دارو‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۱۵۰ میلون ریال دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم گفت:مأموران پاسگاه انتظامی پیر سهراب هنگام گشت زنی در یکی از روستا‌های سطح حوزه به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از خودرو مقادیری دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی را شامل ۳۳۷۰ عدد انواع قرص، ۸۰ عدد انواع شربت، ۴۰ عددسرم، ۴۰۰۰ عدد سرنگ، ۲۰۰۰ عدد سری سوزن و ۲۰۰۰ عدد پد الکلی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: در این رابطه فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف محموله باتری‌های قاچاق در "مهرستان"

فرمانده انتظامی شهرستان "مهرستان" از توقیف یک دستگاه وانت تویوتا، حامل ۴۸ عدد باتری خودروی قاچاق خبر داد.

سرهنگ  اسماعیل منصوری گفت:  مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این وانت تعداد ۴۸ عدد باتری خودروی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص تصریح کرد: کارشناسان امر ارزش این محموله را بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورده کرده اند.

سرهنگ منصوری در پایان تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا ضامن رشد و شکوفایی اقتصاد ملی است و همراهی عموم مردم و همکاری تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها با پلیس، برای مبارزه با این پدیده شوم امری ضروری است.

دستگیری سارقان در زابل 

مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان "زابل" با دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل پرده از ۶ فقره سرقت برداشتند.

سرهنگ غلامرضا میرشکاری  جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "زابل گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یک از محلات شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ شهر زابل قرار گرفت.

او  افزود: مأموران با حضور در صحنه سرقت و با جمع مدارک و مستندات موجود و انجام یکسری اقدامات تخصصی، دو سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند.

سرهنگ میرشکاری ادامه داد: با مشخص شدن محل اختفاء سارقان با هماهنگی قضائی هر دو متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به کلانتری ۱۱ منتقل شدند.

او با اشاره به کشف تعدادی اموال مسروقه در مخفیگاه آن‌ها شامل دو دستگاه تلوزیون ال‌ای دی، دو دستگاه لب تاب و یک دستگاه دوربین عکاسی خاطر نشان کرد: این دو متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه سرقت شدند، اما پس روبرو شدن با مستندات و ادله محکم پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه تحقیقات به ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "زابل " تصریح کرد: کلیه اموال کشف شده به مالباختگان بازگردانده شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ میرشکاری در پایان به شهروندان توصیه نمود به منظور ناکام گذاشتن سارقان ضمن رعایت کلیه نکات امنیتی از نگهداری پول، ارز و زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

کشف ۲۵ تن "کلینگر سیمان" قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهاراز توقیف یک دستگاه تریلی با ۲۵ تن کلینگر سیمان قاچاق خبر داد.

سرهنگ  حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: ماموران ایست و بازرسی " شهید یدالهی " هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار -جکیگور" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او بیان داشت: ماموران ایستگاه پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن، ۲۵ تن کلینگر سیمان قاچاق به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

جمع آوری ۲۳ معتاد متجاهر در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده وجمع آوری ۲۳ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد آذرکیش  گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد جدی با سوداگران مرگ، ماموران این فرماندهی، طرح پاکسازی نقاط آلوده را در سطح شهرستان سراوان به مرحله اجرا گذاشتند.

او  افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی در نخلستان‌های حاشیه شهر سراوان با همکاری کلانتری مرکزی در چند عملیات غافلگیرانه ضمن جمع آوری ۲۳ معتاد متجاهر و پرخطر مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف کردند.

سرهنگ آذرکیش در پایان با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در شهرستان سراوان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.