سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ درصد از زائران امام رضا(ع) با قطار راهی سفر به مشهد می‌ شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا (ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است جهت سفر انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن استان، گفت: موضوع حمل و نقل در دو حوزه مسافر و کالا به خصوص حمل و نقل ریلی بسیار مهم بوده و باید در مسیر توسعه این بخش، توسعه فاینانس و استفاده از ظرفیت های حداکثری تلاش کنیم.

او ادامه داد: بخش عمده از صادرات استان به صورت ریلی انجام می شود و کمبود واگن باری مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن خط مسیر ریلی در آسیای میانه و عضویت ایران در اوراسیا و توسعه صادرات ریلی به سراسر جهان و به خصوص روسیه مشکلات موجود در این حوزه به صورت کامل برطرف شود.

رسولیان در ارتباط با خط ریلی راه آهن خراسان_ هرات، افزود: با تکمیل این خط توسعه جدی جابه جایی مسافر، صادرات و ترانزیت را در این مسیر خواهیم داشت و خواسته دیگرزمان دوبانده شدن خط ریلی سنگان بوده تا از ظرفیت فولاد این منطقه و صادرات بیش از بیش محصول بهره مند شویم که در این زمینه خواستار همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی هستیم.

او تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا (ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است جهت سفر انتخاب می‌کنند و باید به همین منظور تافزایش اعتماد مردمی به حوزه حمل و نقل ریلی بیش از بیش تلاش کنیم.

سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد نیز گفت: جمعیت شهر مشهد با جمعیت ۲۴ شهر و ۹ استان دنیا برابری می‌کندو ۵۴.۱ درصد جمعیت خراسان رضوی در مرکز این استان سکونت دارند و بسیار خوشحال هستیم که افتخار خدمت به بیش از ۳۰ میلیون زائر امام رضا (ع) را داریم.

انتهای پیام//م.ا

 

بخش عمده از صادرات استان به صورت ریلی انجام می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.