سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جروزالم پست: آیا ترامپ باعث شکست نتانیاهو در انتخابات اسرائیل شده است؟

روزنامه جروزالم پست در مطلبی به بررسی نقش ترامپ در شکست نخست‌وزیر کنونی اسرائیل در انتخابات پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی جروزالم پست در گزارشی به بررسی تأثیر حمایت‌های ترامپ از بنیامین نتانیاهو در شکست او در انتخابات کنونی اسرائیل پرداخت.

جروزالم پست در این گزارش با عنوان «آیا ترامپ سبب شکست نتانیاهو در انتخابات شد» نوشت: نتیجه انتخابات روز سه شنبه به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که شعار «نتانیاهو در لیگ بعدی»، آنچنانکه حزب لیکود تصور می‌کرد، قانع کننده نبوده است.

این روزنامه سپس با اشاره به پوستر‌های تبلیغاتی که از نتانیاهو و ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی نصب شده بود، نوشت: پوستر‌های بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ در اورشلیم (قدس اشغالی) و تل آویو به طرزی غیرماهرانه و به مانند تزئینات کریسمس و یا جشن سوکا (در آیین یهودی) نصب شده بودند. اما شاید این شعار (نتانیاهو در لیگ بعدی) نبوده است که بی اثر بوده، بلکه آنچه بی تأثیر بوده، رابطه میان ترامپ و نتانیاهو بوده است.

جروزالم پست سپس در ادامه گزارش خود نوشت: پیش از انتخابات ماه آوریل، ترامپ به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به نتانیاهو را هدیه داد؛ ژستی (تبلیغاتی) از اجماع اسرائیلی‌ها که در دیدار نتانیاهو از کاخ سفید جشن گرفته شد. اما این بار این نتانیاهو نیست که ترامپ به دنبال دیدار با آن است، بلکه این بار ترامپ، به دنبال آن است با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند. این مسأله سبب شده است تا برای بسیاری از اسرائیلی‌ها این پرسش مطرح شود که هنوز چقدر نتانیاهو بر رئیس‌جمهور آمریکا تأثیرگذار است.

جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت: نتانیاهو تلاش کرد تا مدارک جدیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران منتشر کند؛ اما ترامپ همچنان می‌گفت که با روحانی دیدار خواهد کرد. همچنین پس از اعلام تصمیم الحاق غور اردن، این تصمیم از سوی کاخ سفید مورد حمایت قرار نگرفت.

این پایگاه در ادامه گزارش خود نوشته است: نتانیاهو همچنین پیمان دفاعی را که انعقاد آن را از سوی آمریکا انتظار داشت، دریافت نکرد و تنها با این قول مبهم از سوی ترامپ مواجه شد که در خصوص آن در دیدار بعدی خود گفت‌وگو خواهند کرد.

این پایگاه در پایان نوشت: این بار و زمانی که نتانیاهو به ترامپ نیاز داشت، نتوانست آن را بدست آورد. رأی دهندگان اسرائیلی این فکر را با خود کرده اند که اگر بیبی (نتانیاهو) به ترامپ به مانند گذشته نزدیک نیست، شاید دیگر او (نتانیاهو) گزینه‌ای ضروری برای همگان محسوب نشود. در صورتی که ترامپ سبب شکست نتانیاهو شود، این مسأله بار دیگر اثبات می‌کند که سیاست‌های اسرائیل و آمریکا بطور ناامید کننده‌ای درهم تنیده شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.