سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویسی: می‌خواهیم بسکتبالیست‌های با کیفیت و جوان جذب کنیم

سرمربی تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر گفت: قصد داریم که تعدادی بازیکنان جوان را با کمترین هزینه جذب کنیم، زیرا بودجه در نظر گرفته شده برای نقل و انتقالات محدود است.

سیامک ویسی سرمربی جدید تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت این تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال گفت: توفارقان سال اولش است که در لیگ شرکت می‌کند و من شناخت کافی نسبت به بازیکنان گذشته این تیم و این که چه تعداد از آن‌ها در تیم می‌مانند ندارم، اما به هر صورت تمرینات ما از سوم مهر آغاز می‌شود. قصد داریم که تعدادی بازیکنان جوان را با کمترین هزینه جذب کنیم، زیرا بودجه در نظر گرفته شده برای نقل و انتقالات محدود است.  شاید نتوانیم از بازیکنان ملی و باسابقه استفاده کنیم.

نماینده فدراسیون گفت حتما سالن میزبانی توفاقان باید پارکت شود 

او درباره شرایط سالن آذرشهر برای میزبانی رقابت‌های لیگ برتر گفت: سالن را نماینده فدراسیون دید و گفت حتما باید پارکت شود. ما فعلا در تبریز تمرین می‌کنیم تا سالن توفارقان آماده شود.

ویسی دربراه شرایط بسکتبال و پتانسیل موجود و بازیکنان سازی عنوان داشت: شاید پستی و بلندی‌هایی بوده، اما با این حال بازیکن سازی انجام شده است و بازیکنان جوانی در سوپر لیگ و لیگ‌ بازی می‌کند.

او افزود: شاید جوانان ما به خوبی نتوانسته اند راه گذشته را ادامه دهند و به خوبی پرورش پیدا کنند. دلیل این بوده که در سال‌های گذشته تعداد تیم‌های لیگ برتری کم بوده است و نتوانسته ایم بازیکنان بیشتری داشته باشیم.

اضافه شدن تیم های لیگ برتری به کشف بازیکنان جدید کمک می کند 

سرمربی تفارقان ادامه داد: با اضافه شدن تعداد تیم‌های لیگ برتی بحث کمیت مطرح است و بسکتبالیست‌های بیشتری داریم. همین شانس را برای پیدا کردن تعداد بیشتری نخبه زیاد می‌کند. امیدوارم امسال که قرار است ۱۵ - ۱۶ تیم در لیگ برتر و در دسته یک باشند این اتفاق بیافتد، زیرا به بسکتبالیست‌های بیشتری نیاز داریم. آن دسته از جوانانی که میدان کافی برای بازی نداشته اند و نتوانستند به میدان بروند شانس این را دارند که در بازی‌ها حاضر و دیده شوند. امیدوارم بتوانیم به خوبی از این شرایط استفاده کنیم و راهی برای جوان‌ها باز کنیم، زیرا اگر جوان‌ها را به خوبی نتوانیم حفط کنیم از بسکتبال می‌روند. ما نیاز داریم این جوانان را حفظ تا در آینده برای تیم بزرگسالانمان استفاده کنیم و یک لیگ پویا و با کیفیت و کمیت داشته باشیم.

سرمربی توفارقان درباره بحث اضافه شدن تیم‌ها به لیگ امسال و نبود قانون خاصی برای جذب ملی پوشان عنوان داشت: چند سال پیش این قانون را داشتیم، اما باید از جنبه مثبت هم به این قانون که حالا نیست نگاه کنیم. ملی پوشان خیلی سعی و تلاش می‌کنند و زندگ خود را از این راه می‌گذرد. اگر این فرصت را از آن‌ها بگیرم و آن‌ها نتوانند در باشگاه‌های سطح یک که پول خوبی می‌دهد بازی کنند مجبور هستند در باشگاه‌هایی که در بخش مالی سطح پائین تری دارند بازی کنند و شاید همین مسئله انگیزه بازیکنان را برای بهتر شدن از بین ببرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.