سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت نارنگی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از آغاز برداشت نارنگی در هزار و ۱۴۴ هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، گفت: با شروع برداشت نارنگی پیش رس در باغ‌های این شهرستان، اولین برداشت نارنگی پیش رس در ۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد.

او با اشاره به اینکه سطح زیرکشت باغ‌های مرکبات این شهرستان ۳ هزار و ۲۴۷ هکتار است، افزود: این شهرستان دارای هزار و ۱۴۴ هکتار ارقام مختلف نارنگی است که ۸۰۰ هکتار آن به نارنگی پیش رس اختصاص دارد.

اسلامی گفت: نارنگی دارای مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت ماهیچه‌ها، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی مؤثر است، امروزه این میوه در کشور‌های تولیدکننده مرکبات مانند چین، اسپانیا، برزیل، ژاپن و ایران تولید می‌شود.

او افزود: باغداران از چیدن نارنگی‌های غیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است، خود داری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مرکبات ازجمله میوه‌هایی است که باید تا زمان رسیدگی کامل بر روی درخت بماند، گفت: کیفیت میوه مرکبات، قابلیت انبارداری و مسایل نگهداری بعد از برداشت مرکبات بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان برداشت، میزان بلوغ یا درجه رسیدگی میوه دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۲۱ تن نارنگی پیش رس در هر هکتار، ۲۴ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شود.

در طب سنتی ایرانی طبع این میوه را سرد و‌ تر دانسته و برای آن خواصی، چون مفرح قلب، رافع خفقان، و فرونشاننده لهیب معده و کبد نام می‌برند.
 
انتهای پیام/س

آغاز برداشت نارنگی از با غ‌های مرکبات آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اسفندیار
۲۳:۰۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
تو رو خدا بیایید و ی احولی از باغ مرکبات ساری و نارنگی هاش بپرسید . ببینید کشاورزای زحمت کش توی چ وضعیتی هستند . باغها مگس زدند . نرخ بسیار پایین که حتی پول سمها و کودهاش در نمیاد . بیایید و ببینید .