سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجید فراهانی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

آفت جان ۳ هزار اصله درخت بوستان چیتگر را گرفته است

عضو شورای شهر تهران گفت: آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار ۳ هزار اصله درخت چیتگر را بیمار کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران پس از بازدید از آخرین وضعیت بوستان جنگلی چیتگر در جمع خبرنگاران در توضیح ارزیابی خود از این بازدید، گفت: پس از قطع آب بوستان جنگلی چیتگر، پساب شهرک شهید باقری جهت استفاده برای آبیاری درختان این بوستان استفاده می‌شود که به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز آبی این مجموعه نیست و به عقیده من، راهکار اصلی حفظ بوستان جنگلی چیتگر، احیای لوله ۵۰۰ میلی‌متری انتقال آب است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عکس‌های گرفته از سال ۸۸ از این بوستان، گفت: زمانی که عکس‌های سال ۸۸ از بوستان چیتگر را نگاه و با امروز مقایسه می‌کنیم، شاهد خشک شدن بیشتر درختان هستیم که برای جلوگیری از بیشتر شدن آن باید مشکلات برقراری مجدد آب بوستان چیتگر با جدیت دنبال شود.

فراهانی افزود: یکی دیگر از مشکلات بوستان جنگلی چیتگر، شیوع آفت‌ها است که باید بحث مبارزه با آن و از بین بردن درختان بیمار جهت جلوگیری از گسترش آفات به صورت جدی دنبال شود.


بیشتر بخوانید: ۸۰ درصد آتش سوزی‌های بوستان چیتگر هدایت شده است/ انتظار همکاری از شرکت آب و فاضلاب برای حل مشکل آب بوستان


او تصریح کرد: ۳ هزار اصله درخت بوستان جنگلی چیتگر به آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار مبتلا شده‌اند که اگر آفت این درختان از بین نروند، شاهد شیوع این آفت‌ها در بین درختان سالم نیز هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تفرجگاهی بودن بوستان جنگلی چیتگر، گفت: مقابله و جلوگیری از آتش‌سوزی یکی دیگر از مواردی است که باید به دلیل حضور خانواده‌ها در این بوستان جدی گرفته شود و تمهیداتی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های عمدی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.