سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه اوکراین: تحریم‌های ضد روسیه به ضرر غرب تمام می‌شوند

وزیر امور خارجه اوکراین ضمن انتقاد از مواضع مسکو اعلام کرد تحریم‌های ضد روسیه به زیان اروپاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «وادی پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با نشریه دی ولت آلمان اعلام کرد:  تحریم‌های ضد روسیه روز به روز بیشتر به ضرر غرب تمام می‌شوند.

وزیر امور خارجه اوکراین به بازگشت هیات روسیه به نشست‌های پارلمانی اروپا اشاره کرد و احیای مجدد چارچوب مذاکرات گروه هشت را نشانه‌ای از انعطاف مواضع کشور‌های غربی در قبال روسیه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین در بخش دیگری از مصاحبه خود با نشریه دی ولت گفت: هر چند تحریم‌های غرب ضد روسیه ایده آل نیستند، اما اعمال آن‌ها روز به روز دشوارتر می‌شود.

وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات کشورش از نشست احتمالی نورماندی با حضور کشور‌های روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان گفت ولادیمیر زلانسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار دستیابی به دستاورد‌های واقعی در طول دوره شش ماهه است ولی نمی‌دانم برنامه‌های کاخ کرملین در این خصوص چه هستند.

دیپلمات ارشد اوکراین گفت با توجه به نگرانی‌های نشست نورماندی کشورش آماده است برای تغییر فضای سابق گام‌های لازم را بردارد. وی گفت این بدان معنا نیست که ما به تنهایی دست به اقدام خواهیم زد. بلکه در چارچوب گفت‌وگو با شرکایمان پیشنهاد‌هایی را مطرح خواهیم کرد که امیدوارم به کارآمدی بیشتری منجر شوند.

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: ما دست از خاک اوکراین بر نخواهیم داشت و به روسیه هم درباره خطوط قرمزمان هشدار داده‌ایم. برای مثال ما مخالف اقدامات روسیه برای تقویت مواضع خود در خاک اوکراین هستیم. ما خواهان بازگشت شهروندان مان هستیم و اگر بازگشت شهروندانمان ناممکن شود ما به اقدامات دیگری دست خواهیم زد. ولی اکنون صحبت درباره این اقدامات بسیار زود است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.