سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح چگونگی توزیع بسته‌های مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند/ ۳۰ هزار بسته توزیع می‌شود

مدیر امور اجتماعی سازمان اوقاف نحوه توزیع بسته‌های مهر تحصیلی را تشریح کرد.

رضا معممی مقدم مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از ۱۱۸۵ موقوفه مرتبط با مهر تحصیلی، ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد هستند، اظهار کرد: در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۳۰ هزار بسته مهر تحصیلی در ۳۱ استان کشور توزیع می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت نهایی برای بسته های مهر تحصیلی مواجه شدیم؛ ولی همه سعی ما بر این بود تا کیفیت لوازم مورد استفاده دانش آموزان پایین نیاید و مهم ترین هدف ما توجه به تولید ملی بوده است.

وی ادامه داد: لوازم مورد نیاز دانش آموزان بدون واسطه از تولیدکنندگان تهیه شده است و با وجود تخفیف قابل توجهی که تولید کنندگان داشتند، نسبت به سال گذشته با رشد زیاد مبلغ نهایی بسته های مهر تحصیلی مواجه شدیم. سال ۹۷ با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون، ۴۲ هزار بسته مهر تحصیلی تهیه شد.

معممی مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه نیات موقوفات برای همان منطقه است و ما با محدویت جغرافیایی نسبت به توزیع بسته های مهر تحصیلی از محل موقافات مواجه هستیم، ایلام استان فاقد موقوفه نیات مرتبط با مهر تحصیلی است. مرکز امور خیریه از محل درآمد خود برای استان های کم برخوردار ایلام، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان این بسته ها را تهیه و توزیع کرده است. همه تلاش ما بر این است که نسبت به مناطق دیگر کمبود در این باره نباشد و همه مقاطع تحصیلی در این طرح پوشش داده شوند.

مدیر کل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: بیشترین بسته های مهر تحصیلی به استان های برخوردار که صاحب موقافات بیشتری با در آمد دهی در نیات مهر تحصیلی شامل اصفهان، تهران، فارس، کرمانشاه و همدان هستند، تعلق گرفته و چون اجرای نیات واقفان مقید به مکان هر موقوفه در منطقه جغرافیایی است، مناطق آسیب دیده خوزستان با ۷۳۷ بسته و لرستان با ۶۰ بسته تنها استان هایی هستند که از محل موقوفات بسته های مهر تحصیلی را دریافت کردند و ۸۰۰ بسته از محل درآمد مرکز امور خیریه اوقاف و امور خیریه کشور برای چهار استان کم برخوردار ایلام، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

معممی مقدم گفت: از سال ۹۱ تا ۹۷ از محل نیات ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد ۲۰۵ هزار و ۴۱۰ بسته مهر تحصیلی در استان های برخوردار کشور تهیه و توزیع شده است. این بسته ها از نظر کیفیت دارای بهترین سطح از محصولات داخلی هستند. این بسته ها برای یک سال تحصیلی دانش‌آموزان پیش بینی شده است و امیدواریم در آینده با کمک خیران و واقفان در ۳۱ استان کشور بتوانیم بسته‌های بیشتری را برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه کنیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.