اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی موافق، نظام رتبهبندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جایگزین کارگزاران در اصلاحیه مصوب ساماندهی تبلیغات محیطی در پایتخت کردند.
برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، اظهار کرد: ۷۰ درصد کانونهای تبلیغاتی کشور در شهر تهران واقع شده است که نزدیک به ۲ هزار کانون است و من در سالهایی مسئولیت آن را بر عهده داشتند و اعتقاد دارم ۸۰ درصد این شرکتها کاغذی هستند و تعهدات خود را نمیتوانند انجام دهند.
رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: تلاش ما این بود تا بتوانیم شرایط اخذ رتبه را تسهیل کنیم و باید اعلام کنم که تا به امروز شرکتهای دارای رتبه ۱، ۲ و ۳ امکان شرکت در مزایده را داشتند که اکنون شرکتهایی که رتبه ۴ دارند میتوانند در مزایدههای تبلیغات شهری شرکت کنند.
افشین حبیبزاده عضو شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد نظام رتبهبندی، بیان کرد: نظام رتبهبندی بسیار پیچیده و دارای کاغذبازی است و در کنار این پیچیدگیها باز هم دقت لازم را ندارد و اعتقاد من این است که رتبهبندی یکی از موانع رقابت است و نباید به سمت رتبهبندی برویم، زیرا رتبهبندی موجب میشود جوانان با استعداد در حوزه تبلیغات در سیستم کاغذبازی رتبهبندی گیر کنند و نتوانند وارد شوند.
بیشتر بخوانید: ۵۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای مرمت برج طغرل
بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در موافقت با این پیشنهاد، گفت: صددرصد شرکتها رتبهبندی دارند و نظام رتبهبندی به گونهای عمل میکند که هر نهاد و شرکتی وارد مزایده نشود و اعتقاد من این است که رتبهبندی نیازی نیست و هر شرکتی که اعلام آمادگی کرد میتوانیم به آنها کار بدهیم، زیرا رتبهبندی کار را عقب میاندازد و کار تبلیغات امری معطوف به رتبهبندی نیست.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل باید کار با قراردادهای محکم به اشخاص و نهادها واگذار شود چرا که فرآیند کار دقیق پیش میرود.
پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان پیشنهاد حذف کارگذاران و همچنین پیشنهاد جایگزینی نظام رتبهبندی وزارت فرهنگ و ارشاد به جای کارگذاران در تبلیغات محیطی، در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که اعضای این شورا با ۱۱ رأی موافق این پیشنهاد را به تصویب رساندند.
انتهای پیام/