سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری تصویب شد؛

کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر/افزایش بارگیری کالا‌های اساسی توسط راه آهن

کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن، به تصویب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست و دوازدهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و در این جلسه، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن، به تصویب رسید.

در ابتدای این نشست، گزارش آخرین وضعیت واردات و حمل کالای اساسی به مقاصد داخلی ارایه شد و با توجه به مسایل گریبانگیر بخش حمل‌و‌نقل اعم از نبود برنامه زمان‌بندی واردات و نبود تناسب آن با ظرفیت شبکه حمل کشور که افزایش هزینه‌های ناشی از دموراژ و کرایه حمل را در پی خواهد داشت، مقرر شد: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت مبادی ورودی، کاهش ماندگاری کالا در بنادر و جلوگیری از آسیب محمولات موصوف، کمیته هماهنگی واردات و حمل کالا‌های اساسی زیر مجموعه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تشکیل شود.


بیشتر بخوانید: آغاز صادرات سنگ نمک از بندرانزلی به روسیه


همچنین بازنگری و متناسب سازی تعرفه‌های انبارداری سازمان بنادر و دریانوردی و تدوین دستورالعمل رده‌بندی پیمانکاران تخلیه و بارگیری توسط سازمان یادشده به عمل آمده و نتایج در نشست بعدی شورا مطرح شود.

در ادامه مقرر شد، شرکت راه‌آهن، ساز و کار لازم برای برقراری قطار‌های باری برنامه‌ای ویژه حمل کالا‌های اساسی، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل این کالا‌ها در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای محمولات مذکور را فراهم و نتایج اقدامات را به شورا اعلام کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.