سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اهدای خون استان سمنان خبرداد؛

افزایش مشارکت سمنانی‌ها در پویش نذر خون

اسفندیار عزیزی گفت : اهدای خون مردم استان سمنان با اجرای پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم تا کنون پنج درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  اسفندیار عزیزی مدیرکل اهدای خون استان سمنان گفت: از ابتدای پویش نذر خون ویژه ماه‌های محرم و صفر، یک هزار و ۳۳۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۲ نفر از مراجعه‌کنندگان موفق شدند خون اهدا کردند.

او افزود: بیشترین گروه خونی اهدا شده در استان سمنان در پویش نذر خون امسال A مثبت و O مثبت بود، به گفته وی، ۶۲ نفر از اهداکنندگان خون در این طرح از بانوان بودند.

عزیزی با بیان اینکه پویش نذر اهدای آگاهانه خون تا اربعین شهادت امام حسین (ع) ادامه دارد گفت: افرادی که تاکنون به دلیل ازدحام مراجعه‌کنندگان موفق نشدند در پویش نذر و اهدای خون شرکت کنند می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این پویش به سامانه نوبت‌دهی به نشانی اینترنتی http://Nobatdehi.ibto.ir و یا به صورت حضوری به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

علاقه‌مندان شرکت در پویش نذر اهدای خون در شهرستان سمنان می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ در روز‌های فرد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ در روز‌های زوج و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز به مراکز و پایگاه‌ها برای اهدای خون نظر مراجعه کنند.

در استان سمنان به ازای هر هزار نفر ۴۶ نف خون اهدا می‌کنند در حالیکه این رقم در کشور ۲۷ به ازای هر هزار نفر است.

۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند.

انتهای پیام/ح

سمنان استان اول کشور در شاخص اهدای خون است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.