سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه به زائران:

حمل و مصرف مواد و داروهای مخدر در عراق ممنوع است /کشف برابر با زندانی شدن در شرایط نامطلوب

مسعود بهرام‌نژاد گفت: قوانین عراق برای برخورد با افرادی که مواد و دارو‌های مخدر به عراق حمل می‌کنند بسیار سختگیرانه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود بهرام‌نژاد دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه به زائران اربعین در خصوص حمل مواد مخدر هشدار داد.

او گفت: قوانین کشور عراق برای برخورد با افرادی که مواد مخدر و دیگر دارو‌های مخدر حمل می کنند بسیار سنگین و سختگیرانه است.

او با اشاره به هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، گفت: حمل و مصرف مواد مخدر مانند "تریاک، شیشه، هرویین، گل، گراس، ماری جوانا و..." در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضایی تشکیل شده و در شرایطی نامطلوب زندانی می‌شود.

او افزود: بر همین اساس همراه داشتن "قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزازپام، لورازپام، کدئین، متادون و ترامادول" براساس قوانین داخلی کشور عراق نیز جرم محسوب می‌شود.

او گفت: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین و پلیس ایران برای جلوگیری از این اتفاق به‌طور جدی زائران را رصد می‌کند و به استناد ماده ۱۷ اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه ۹ تیرماه سال ۱۳۸۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر از زائری انواع مواد مخدر یا روانگردان به هر میزان کشف شود ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه فرد خاطی، در مرحله اول به مدت یک تا ۵ پنج سال و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شود و براساس قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق، هرکس در حوزه مواد مخدر سنتی و صنعتی اعم از خرید، فروش، مصرف و ... دستگیر شود مجازات خواهد شد و جزای آن از یک تا سه سال حبس و جریمه نقدی آن از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: سیاه پوش شدن مسیر زائران اربعین حسینی


انتهای پیام/د

ممنوعیت حمل مواد مخدر به کشور عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.