او با اشاره به تأیید صلاحیت ۷۵ درصد از خودروهای شخصی برای سرویس مدارس افزود: به دلیل افزایش حجم ترافیک و درگیری تاکسیها از ابتدای مهر از ظرفیت خودروهای شخصی نیز برای سرویس مدارس استفاده خواهیم کرد.
قنادان گفت: متوسط سن تاکسیرانها ۴۸ سال و سن تاکسیهای در حال فعالیت زیر ۷ سال است.
بیشتر بخوانید: جزئیات افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: این طرح به دلیل استفاده از سامانه سپند با طرح سال گذشته تفاوت دارد.
او افزود: سامانه سپند موجب شفافیت عمومی میشود و در پی آن شهرداری، دستگاههای نظارتی و اولیا دسترسی راحتتری به اطلاعات دارند، البته برخی مشکلات وجود دارد که باید حل شوند.
قنادان گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران و تأیید فرمانداری تهران هزینههای حمل و نقل ۲۰ درصد افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه نظارت در چند سطح انجام میشود، ادامه داد: در سطح اول نظارت مربوط به مدارس است و در سطح دوم با مشارکت پلیس انجام میشود و در سطح بعدی حضور آگاهانه والدین امری ضروری است، چراکه باید به برچسبهای موجود بر سرویس فرزندان خود توجه کنند.
او تصریح کرد: والدین میتوانند گزارش تخلفات موجود را از طریق سایت تاکسیرانی اعلام کنند. خودروهای متقاضی سرویس مدارس باید نسبت به دریافت برچسب اقدام کنند و اشخاصی که دو سال از تاریخ صدور گواهینامه آنها گذشته و بالای ۲۳ سال سن دارند، میتوانند در این حوزه وارد شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران افزود: در تلاش هستیم تا اعتبارهای لازم را برای سرویس مدارس استثنایی تأمین کنیم.
انتهای پیام/