سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در شهرستان چاراویماق

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در شهرستان چاراویماق خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صبور مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در شهرستان چاراویماق، ۷۰ مدرسه کانکسی وجود دارد گفت: جمعیت دانش‌آموزی دائماً در حال نوسان است و در برخی از شرایط که روستا‌ها یک یا دو دانش آموز دارند طرحی با عنوان سرویس روستا مرکزی که سرویس رایگان رفت و برگشت دانش آموزان در روستا‌های همجوار را برای تحصیل امکان پذیر می‌کند.

صبور به عدم قطع انشعاب در مدارس دایر که دانش آموزان مشغول تحصیل هستند اشاره کرد و افزود: در مدارس دایر هیچ‌گونه مشکلی در جهت قطع انشعاب نداریم، ولی در برخی از مدارس با ساخت قدیمی و در روستا‌های خاص که دانش آموز و مدرسه‌ای وجود ندارد، در چنین صورتی نیازی به وجود برق نیست.

او در پایان افزود: تعداد کانکس‌ها ثابت نیست چه بسا در طول یک سال با نبود دانش‌آموز و خالی ماندن کانکس، مجبور به تغییر مکان کانکس در روستایی می‌شوند که حداقل سه دانش‌آموز وجود داشته باشد.

اسدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان چاراویماق، نیز با تأکید بر اینکه در مدارس فعال هیچ‌گونه قطعی انشعابات وجود ندارد گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری و ریاست شورای آموزش و پرورش شهرستان چاراویماق، با بازگشایی مدارس مشکلاتی از این حیث وجود نخواهد داشت.

او تعداد مدارس کانکسی را ۷۰ مورد اعلام و افزود: وسعت شهرستان چاراویماق، پراکندگی جغرافیایی، صعب العبور بودن و آمار کم دانش آموزان در برخی از روستا‌ها موجب می‌شود تا هر ساله ۶ الی ۱۰ کانکس جابجا شود تا باز مانده‌ای از تحصیل وجود نداشته باشد.

او افزود: اولویت با روستا‌هایی است که دانش آموزان بسیاری دارند چنانچه در روستای قرخ بلاغ، مدرسه سه کلاسه‌ای توسط مجمع خیرین میاندوآب احداث شده است و یا در سایر روستا‌هایی که مدارس کانکسی وجود دارد، مبنی بر تفاهم نامه‌ای با خیرین، کلنگ زنی و فرآیند مدرسه سازی آن انجام خواهد یافت.

اسدی در پایان، آمار کم دانش آموزان را عامل تعداد زیاد کانکس‌ها دانسته و بیان کرد: همه ساله جابجایی کانکس در روستا‌هایی که فاقد کانکس هستند انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ش

۷۰ مدرسه کانکسی در شهرستان چاراویماق وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.