سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های نوین کشت پاییزه به مددکاران و کشاورزان

روش‌های نوین کشت پاییزه در کارگاهی آموزشی به مددکاران و کشاورزان شهر‌های جنوب آذربایجان غربی در مهاباد ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون ترویج جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا این دوره‌ها پیش از آغاز سال زراعی برگزار شود افزود: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی کشاورزان و مددکاران با آخرین یافته‌های تحقیقاتی و دانش فنی در زمینه کشت پاییزه است.

هناره افزود:در این دوره، نحوه استفاده از ارقام مختلف گندم و آماده نمودن زمین شامل نحوه آبیاری، تغذیه گیاهی، کود و سم به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان نیز گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۷۶ هزار هکتار گندم و ۳۲ هزار هکتار کلزا در آذربایجان غربی کشت شود.

قلی زاده افزود: تاکنون بیش از ۴۰ تن انواع بذر هیبرید داخلی و خارجی در بین کشاورزان توزیع شده و از بابت تأمین نهاده‌ها به ویژه کود‌های فسفاته، اوره، پتاسه، بذر، تسهیلات، ارائه بذر و ریزدانه کار‌ها مشکلی وجود ندارد و تمامی شهرستان‌های استان بسیج شدند تا در فرصت باقی مانده که حداکثر ۱۰ مهر است برنامه‌های ابلاغی را اجرا کنند.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد نیز گفت: پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان مهاباد حدود ۴۵۰۰ هکتار کشت گندم آبی و ۴۵ هزار هکتار گندم دیم داشته باشیم؛ کود وبذر کشاورزان هم آماده تحویل است که در طول فصل کشت می‌توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی آن را تحویل بگیرند.

آذربایجان غربی با دارا بودن حدود یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/ج

ارائه روشهای نوین کشت پاییزه به مددکاران و کشاورزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.