سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱.۲۵ درصدی تعداد کلاس‌اولی‌های استان کرمانشاه

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از رشد ۱.۲۵ درصدی تعداد کلاس‌اولی‌های استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مهر ماه امسال بیش از ۳۲ هزار نوآموز کلاس‌اولی در استان راهی مدرسه می‌شوند.

او با بیان اینکه تعداد کلاس اولی‌های استان در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر بود، گفت : امسال شاهد افزایش ۱.۲۵ درصدی تعداد دانش آموزان کلاس اولی استان خواهیم بود.

فضلی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در روز ۳۱ شهریور برای نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی در مدارس استان، گفت: نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی یک روز زودتر از سایر دانش آموزان به مدرسه خواهند رفت تا در این روز با فضای درس و مدرسه آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کیفیت بخشی کار تعلیم و تربیت در مدارس مقطع ابتدایی استان را در اولویت گذاشته ایم، گفت: در این راستا آموزش معلمان و اولیا در برنامه استان قرار گرفته است.

فضلی با تاکید بر نقش مهم و اثرگذار اولیا در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش اعتقاد دارد که مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت دانش آموزان در راستای کیفیت بخشی آموزش‌ها مفید خواهد بود.

فضلی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای والدین کلاس‌اولی‌ها در شهریور به منظور آشنایی خانواده‌ها با برنامه درسی دانش آموزان، افزود: سعی شده همه والدین کلاس‌اولی‌ها در این دوره‌های چهار ساعته حضور داشته باشند. همچنین برای برگزاری دوره‌های دو ساعته ماهانه برای اولیای کلاس اولی‌ها در طول سال با هدف آشنایی آن‌ها با شیوه‌های تدریس برنامه ریزی شده است.

فضلی افزود: در سال‌های اخیر و با تغییر کتب درسی و شیوه‌های تدریس و تغییر نحوه ارزشیابی ها، نیاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای والدین به منظور آشنایی بیشتر آن‌ها با شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت احساس می‌شد که امیدواریم برگزاری این نوع کلاس‌ها گامی در جهت بیشتر کردن نقش اولیا در روند آموزش دانش‌آموزان باشد.

او با اشاره به شرکت نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت برای ارزیابی سلامت جسمی و روانی دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در فصل تابستان، گفت: همچنین تابستان امسال حدود نیمی از نوآموزان پیش دبستانی استان نیز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمادگی مدارس ابتدایی استان برای حضور دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: مهر امسال ۱۷۶ هزار دانش آموز پایه‌های اول تا ششم راهی کلاس‌های درس مدارس مقطع ابتدایی استان خواهند شد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۳۲ هزار نوآموز کلاس‌اولی راهی مدرسه می‌شوند

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.