سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام واحد‌های مسکونی و تجاری سیل‌زده لرستان به بانک‌ها معرفی شدند

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری لرستان گفت: تمام ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‎های عامل معرفی شده‎اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   گودرز امیری معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری لرستان گفت: تمام ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‎های عامل معرفی شده‎اند.

 گودرز امیری روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: این اقدام در استان محروم لرستان کار بزرگ و ارزشمندی است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: سیل فروردین ماه امسال ۱۲ هزارمیلیارد تومان به لرستان خسارت زد و زیرساخت‎های ۴۰ ساله را از بین برد در حالیکه دولت با توجه به محدودیت منابع، به طور مستقیم و غیرمستقیم ۲ هزار میلیارد تومان برای جبران این خسارت‌ها به استان اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه حدود ۲ سال گذشته بانک‌ها همکاری خوبی با واحد‌های صنعتی داشته اند، اظهارداشت: با همکاری این نهاد‌ها سهم تعیین شده استان در تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و نهاد‌های حمایتی جذب شده است.

امیری اضافه کرد: ۸۰ درصد از مجموع ۳۳۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و فراگیر توسط جهاد کشاورزی جذب شده که در نتیجه آن ظرفیت تولید گوشت قرمز و مرغ به ترتیب به ۲۸ و ۶۸ هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سطح کشت گلخانه‌ای لرستان از ۳۴ به ۷۴ هکتار رسیده است، بیان کرد: ظرفیت استان در این حوزه تا سه هزار هکتار نیز پیش بینی شده که ۲۰۰ هکتار از این بخش فعالیت‌ها در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار نیز هر یک در سطح ۲ هزار هکتار محقق شده است.

در این جلسه با پرداخت ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۵ واحد تولیدی و معرفی این واحد‌ها به بانک موافقت شد.

۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری شهر و روستا‌های استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیون تومان ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

همچنین میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحد‌های صنفی به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ و ۳ تا ۵ میلیون تومان اعلام شده و برای واحد‌های صنفی احداثی نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می‌شود.

تسهیلات سرمایه‌ای برای اجناس و موجودی واحد‌های صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است که برآورد خسارت برعهده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن تجارت و بنیاد مسکن است.

هم اکنون استان اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

انتهای پیام/ر

معرفی تمام واحد‌های مسکونی و تجاری سیل‌زده لرستان به بانک‌ها 

برچسب ها: استانداری ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.