سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

آیت الله طالقانی در دفاع از مظلومین زبان مالک اشتر و در شیوه زندگی ابوذر زمان بود

حق شناس گفت: آیت الله طالقانی با توجه به اینکه سالیانی از عمر خود را در زندان گذراند، اما هیچگاه در دفاع از حق کوتاه نیامد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مراسم چهلمین سالگرد رحلت آیت الله محمود طالقانی گفت: امروز بر سر مزار او چهلمین سالگرد درگذشت مجاهد نستوه را گرامی داشتیم، زیرا این عالم مجاهد به عنوان یکی از رهبران مبارزه با طاغوت و ستم شاهی بود.

بیشتر بخوانید؛ اگر آیت‌الله طالقانی نبود نهادی با عنوان شورا‌ها در قانون اساسی وجود نداشت


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مرحوم طالقانی به عنوان یکی از یاران امام (ره) در تمام مبارزات با حکومت طاغوت بود که فرصت زیادی پیدا نکرد تا جریان انقلاب را همراهی کند و حضور ۴ دهه‌ای او در فرآیند انقلاب به شدت تاثیر گزار بود.

حق شناس با اشاره به نقش آیت الله طالقانی در نزدیکی مردم با روحانیت گفت: مرحوم طالقانی به عنوان یکی از پایه‌های انقلاب در میان مردم به حساب می‌آمد حتی حبس و زندان او خللی در مسیر هدایت او ایجاد نکرد.

او در تشریح ویژگی‌های ر گفت: یکی از ویژگی‌های مهم آیت الله طالقانی تکیه بر آزادی‌خواهی و آزادی اندیشی بود که رنج سالیان زندان را در زندان‌های مختلف تحمل کرد، اما هیچگاه در دفاع از حق کوتاه نیامد و در کلام و سخن از مسیر انقلاب فاصله نگرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مرحوم طالقانی در دفاع از مظلومان زبان مالک اشتر و در نحوه زندگی ابوذر زمان بود.
 
انتهای پیام/

یکی از ویژگی‌های مهم آیت الله طالقانی تکیه بر آزادی‌خواهی و آزادی اندیشی بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.