سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری بوکان:

بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، نیازمند اعتبارات ویژه است

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، در گرو تامین اعتبارات است.

لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: امروز شهرستان بوکان در تولید گندم و حبوبات  و همچنین در اجرای طرح آبیاری تحت فشار رتبه اول، و در تولید کلزا رتبه سوم  را در استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است و این ظرفیت ها باید در برنامه ریزی ها دیده شود.

او در ادامه به تشریح مشکلات حوزه کشاورزی بوکان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلات این شهرستان سد خراسانه است که عملیات ساخت آن در سال ۹۳ به اتمام رسیده و در حال هیچ استفاده ای برای کشاورزان ندارد و باید برای ادامه پروژه و اراضی پایین دست اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد.

خسروپور سپس به اتمام مطالعات اجرای آبیاری تحت فشار دشت تیکان تپه و متوقف شدن پروژه به علت عدم تخصیص آب و همچنین متوقف شدن پروژه آبیاری تحت فشار دشت رحیم خان که ۹۵ درصد اجرایی شده اشاره کرد و گفت: این امر باعث نگرانی جدی کشاورزان این منطقه شده و بایستی با ارائه راهکار درست این مشکلات حل شود.

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان با ارائه راهکار برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان گفت: توسعه کشت گلخانه ای، ایجاد صنایع تبدیلی بخس کشاورزی و کشت محصولات کم آب بر می تواند کمک شایانی به توسعه بخش کشاورزی این منطقه نماید .

 

انتهای پیام/گ

بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، در گرو تامین اعتبارات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.