سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان یزد خبرداد:

شهرستان اردکان آماده میزبانی از زائران خارجی اربعین

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان یزد گفت: شهرستان اردکان میزبان زائران خارجی شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   سید محمدحسین موسوی زاده مدیر اجرایی ستاد اربعین استان یزد امروز در نشست ستاد اربعین شهرستان اردکان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران پیاده‌روی اربعین، گفت: کمیته‌های دوازده‌گانه و کارگروه اتباع خارجی زیر نظر ستاد اربعین استان تشکیل‌شده است و همچنین ستاد اربعین در همه شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل‌شده است.

او افزود: اتباع خارجی از مسیر مهریز، یزد، اردکان و عقدا در استان تردد می‌کنند که ورودی و محل استقبال در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) مهریز است و در امامزاده سید محمد (علیه‌السلام) هفتادر اردکان نیز این زائران بدرقه می‌شوند.

موسوی زاده بیان کرد: در این مسیر تعدادی از جایگاه‌ها برای ارائه سوخت به خودرو‌های اتباع خارجی نیز در نظر گرفته‌شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی استان گفت: در استان یزد ۳۶ موکب دارای مجوز هستند که دو موکب نیز سهم شهرستان اردکان است که می‌توانند کمک‌ها و نذورات مردمی را جمع‌آوری کند.

او  افزود: مسیر حرکت اتوبوس‌های حامل زائران استان یزد برای شرکت در برنامه پیاده‌روی اربعین از مسیر یزد، دهشیر، ابرکوه، دوراهی سورمق، شیراز و به اهواز است و مسیر‌های دیگر مورد تأیید استان نیست و اگر خدای‌ناکرده اتفاقی بیفتد شرکت مسافربری و راننده اتوبوس مسئول خواهد بود.

حضور آگاهانه مردم در عزاداری اربعین  تهدیدی برای دشمنان است

رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) ویاران باوفایش و آرزوی قبولی عزاداری‌ها گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم‌های عزاداری نشان‌دهنده ولایتمداری مردم در اعمال و رفتار خود است.

او بابیان اینکه این حضور هرساله در حال گسترش است، افزود: حضور آگاهانه مردم در عزاداری ایام ماه محرم و اربعین یک فرصت بسیار خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تهدیدی برای دشمنان است که باید آن را پاس بداریم.

کرمانیان گفت: این حضور گسترده مردم مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و باید تلاش کنیم که شرایط سفری امن همراه با آسایش و رفاه در شأن زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) را فراهم کنیم که مردم بدون دغدغه در این سفر معنوی شرکت کنند که در این زمینه کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در شهرستان اردکان تشکیل‌شده است و همه این کمیته‌ها فعال هستند.

او اظهار داشت: با توجه به عبور اتباع خارجی از شهرستان اردکان برای شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین باید تلاش شود تا خدمات مناسب و موردنیاز به این زائران نیز داده شود.

در این نشست در خصوص هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، استقبال از زائران خارجی، مباحث امنیتی، ترافیکی، برپایی موکب‌های شهرستان، مسائل بهداشتی، فرهنگی، باید‌ها و نباید‌های سفر و شیوه اعزام زائران اربعین بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ائمه اطهار ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.