سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست کارگروه دفتر ارتباط صنعت استانداری با دانشگاه ها

نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط با صنعت استانداری با دانشگاه در خصوص مسائل راه و شهرسازی با حضور سرمست استاندار قم و حجت الاسلام دیرباز ریاست دانشگاه قم و اعضای کارگروه در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط با صنعت استانداری با دانشگاه در خصوص مسائل راه و شهرسازی با حضور سرمست استاندار قم و حجت الاسلام دیرباز ریاست دانشگاه قم و اعضای کارگروه در دانشگاه قم برگزار شد.

سرمست استاندار قم در این نشست، بهره مندی کم‌تر مدیران از یافته‌های علمی و همچنین ارتباط ضعیف بین صنعت و دانشگاه و تمایل کمتر صنعتگران به موضوعات علمی و همچنین عدم مهارت محوری دانشگاهیان را از آسیب دانست و گفت: ضرورت دارد تا این مشکل با مدیریت اصولی و نگرش سیستمی اصلاح و دنبال شود.

استاندار قم در ادامه گفت: فاصله بین مراکز اجرایی و ایده پردازی باید کاهش پیدا کند و این امر بایستی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گیرد، تا همچنین میان صنعت و دانشگاه هم ارتباط تنگاتنگی ایجاد شود.

سرمست با اشاره به آیین نامه کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان گفت: برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت کارشناسی، با تعریف گروه‌های اندیشه ورز، میان استانداری، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ارتباط تنگاتنگی ایجاد شده است.

بی حسی در رابطه با عمران شهری ادامه داد مصوبات توسعه عمرانی باید در اختیار کارگروه زیربنایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گیرد تا منشای تصمیم گیری برای استان باشد.

سرمست همچنین گفت دانشگاه‌ها باید یک نماینده به استان معرفی کنند تا در کارگروه‌های اندیشه ورز نیز از تفکرات و ایده‌های دانشجویی استفاده گردد.

او در پایان گفت سازمان‌ها برای تقویت کاربرد سازمان بایستی از ایده‌های دانشجویی استفاده کنند و ارتباط با دانشگاه را تقویت کنند.

همچنین افزود: در تمام شورا‌های استانداری نیز حضور دانشگاهیان باهدف تقویت پشتوانه علمی و پزوهشی یک امر ضروریست.

انتهای پیام/الف

نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط صنعت استانداری با دانشگاه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.