سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان مطرح کرد؛

اجرای مداخله بهنگام گامی مؤثر در ایجاد فرصت های برابر آموزشی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اجرای مداخله بهنگام گامی مؤثر در ایجاد فرصت های برابر آموزشی، توان بخشی و ارتقای شاخص های پرورشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت شناسایی، آموزش و مداخله تربیتی بهنگام در دوره پیش دبستانی، اظهار داشت: مداخلات بهنگام بیانگر یک برنامه آموزشی، خدماتی و حمایتی است که در جهت رفع مشکلات یادگیری نوآموزان دیر آموز پیش از آغاز دوره رسمی آموزش بسیار تأثیر گذار است.

او افزود: تسهیل فرآیند آموزش، تقویت تعاملات اجتماعی، آگاهی بخشی به مربیان و خانواده ها در خصوص نحوه برخورد با این نوآموزان و همچنین استفاده از خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره از دیگر ویژگی های مهم اجرای این طرح است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه این طرح فرصتی طلایی برای رشد همه جانبه نوآموز فراهم می کند، ادامه داد: در این طرح نوآموزان پیش دبستانی چهار تا شش سال با نیازهای ویژه به منظور پیشبرد اهداف توسعه آموزشی و فراهم کردن زمینه های لازم برای ارائه خدمات حمایتی و پیشگیری از معلولیت های ثانویه تحت پوشش قرار می گیرند.

رنجبر به اهمیت برگزاری کلاس های جبرانی، مراقبت های آموزشی قبل از وارد شدن به دوره دبستان برای نو آموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی ها و ضعف های آنان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای مداخله بهنگام گامی مؤثر در ایجاد فرصت های برابر آموزشی، توان بخشی و ارتقای شاخص های پرورشی است.

او بیان کرد: طرح مداخله آموزشی بهنگام در تابستان جاری با برگزاری کلاس های تخصص برا ی نوآموزان دیرآموز و برگزاری دوره های آموزشی برای والدین و مربیان آنان اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یکی از مهمترین نتایج اجرای این طرح را پیشگیری از انتقال نوآموزان به مدارس با نیازهای ویژه دانست و گفت: بهبود رشد شناختی، اجتماعی، حسی حرکتی، مهارت های کلامی و مهارت های زبانی از جمله فواید این طرح است.

رنجبر اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعدادی از نوآموزان دوره پیش دبستانی کشور یک سال قبل از ورود به دبستان مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفته و نوآموزان دیر آموز از این طریق شناسایی و خدمات مداخله ای با هدف ارتقای کیفی آموزش به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام/ب

تاثیر مداخله بهنگام در آموزش دانش آموزان دیرآموز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.