رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقلیل نظام رتبهبندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی آنها ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبهبندی معلمان است.
او تصریح کرد: اکنون در آستانه سال تحصیلی قرار گرفتهایم، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و تنها جسته و گریخته اخباری در شبکههای اجتماعی کشور در این مورد منتشر میشود که موجب التهاب فضای عمومی فرهنگیان شده است.
بیشتر بخوانید: آیا حقوق معلمان ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش مییابد؟
حاجیبابایی با بیان اینکه ضرورت دارد دولتمردان با فرهنگیان گفتوگویی شفاف در این زمینه داشته و ابهامزدایی کنند، اظهار کرد: قانون نظام رتبهبندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است و در نظام رتبهبندی عنوان باید تغییر کند، عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با این تفسیر تقلیل نظام رتبهبندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی آنها ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبهبندی معلمان است. لذا ضرورت دارد که لایحه نظام رتبهبندی معلمان هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود و اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی آن هم در جایگاه خود هزینه شود.
او تاکید کرد: این اعتبار قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبهبندی معلمان مصوب کرده است. نباید با معلمان ابهامآلود، متناقض و متضاد سخن گفت، نظام رتبهبندی معلمان قانونی است که پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفادههای ابزاری دیگری از این قانون راه به جایی نمیبرد.
انتهای پیام/