سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت چغندر بهاره از مزارع استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندر بهاره از مزارع استان خبر داد و گفت : امسال حدود ۶۰۰ هزار تن محصول در استان تولید شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در استان کرمانشاه را ۸۵۰۰ هکتار اعلام و گفت : امسال مجموع تولید چغندرقند بهاره استان بین ۵۸۰ تا ۶۰۰ هزار تن باشد.

او متوسط عملکرد چغندرقند بهاره در استان را حدود ۷۰ تن در هکتار اعلام کرد و گفت : چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، گفت: شهرستان‌های کنگاور، هرسین و اسلام آبادغرب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

حاتمی با بیان اینکه هشت کارخانه قند شامل دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون در استان و شش کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، افزود: دو کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ظرفیت فرآوری سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندر قند را دارند و مابقی تولیدات استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

حاتمی اشاره‌ای هم به مشکلات پیش آمده برای خرید محصول از چغندرکاران استان در سال‌های گذشته داشت و افزود: امسال با کاهش سطح زیر کشت چغندرقند امیدواریم مشکلی برای خرید محصول چغندرکاران پیش نیاید، هرچند برای حل اساسی این مشکل نیاز به احداث کارخانه قند سوم در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز ادامه پیدا خواهد کرد.

او در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه استان برای توسعه کشت پاییزه چغندر قند داشت و افزود: سال گذشته ۲۲۳ هکتار چغندر قند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان کشت شده بوده که امسال بنا داریم این میزان را به ۶۰۰ هکتار برسانیم.

حاتمی هدف از توسعه کشت پاییزه چغندر قند را علاوه بر استفاده از ظرفیت فرآوری کارخانه‌های قند استان در دیگر ایام سال، استفاده از آب باران برای این کشت با توجه به محدودیت منابع آبی عنوان کرد.

او گفت: کشت چغندر پاییزه از اوایل مهر ماه آغاز می‌شود و برداشت محصول نیز در اسفند ماه انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال مجموع سطح زیر کشت چغندر بهاره و پاییزه در استان حدود ۹۰۰۰ هکتار و میزان کل تولید سالانه نیز بین ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار تن برآورد می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تولید چغندرقند بهاره

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.