سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات کشمش ایران به ۸۴ کشور دنیا/ عرضه محصولات ملکان در فروشگاه‌های اروپایی

کشمش ملکان به علت مرغوبت و کیفیت بالا در فروشگاه‌های اروپایی خریداران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه نمایشگاه‌های توانمندی شهرستان ملکان در زمینه انگور و دوشاب گفت: امروز این شهرستان با ارتقاء کیفیت و توجه به استاندارد‌های روز دنیا توانسته بازار‌های اروپایی را در زمینه کشمش به خود جلب کند و در کشور‌هایی همچون اتریش کشمش ملکان در بسته‌های کوچک به مشتریان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

 او افزود: از ۱۷ هزار هکتار باغ انگور در استان بیش از ۹ هزار هکتار در شهرستان ملکان واقع شده است، و این شهرستان ۶۷ درصد انگور استان را تولید می‌کند و در حالی که عملکرد تولید انگور در استان ۱۸ تن در هر هکتار است در این شهرستان به طور متوسط ۲۴ تن برداشت می‌شود.

او  گفت: دوشاب ملکان نیز امروزه به علت کیفیت و مرغوبیت زیاد به برند جهانی تبدیل شده است و عرضه آن در بسته‌های کوچک و بازار پسند می‌تواند در سفره بسیاری از ایرانیان جای بگیرد.

در این مراسم نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کشاورزی و توجه به پتانسیل‌های این بخش می‌تواند حربه اقتصادی دشمن را کند کند.

سلمان خدادادی گفت: شهرستان ملکان توانسته است در ۸۴ کشور دنیا برای صادرات کشمش جای پا باز کند و بیش از ۶۰ درصد صادرات غیر نفتی و کشاورزی استان از ملکان به خارج کشور صادر می‎شود.

او حمایت از باغداران را خواستار شد و بر پرداخت به موقع غرامت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

لزوم حمایت از باغداران در ملکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.