سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

مسایل پیش روی گردشگری کشور استخراج می‌شود

نماینده استانداران کشور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت گفت: وظیفه کنونی ما استخراج مسائل مختلف پیش‌روی گردشگری در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، نماینده استانداران کشور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت در جلسه بررسی متغیر‌های تاثیرگذار گردشگری بر اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه گفت: وظیفه کنونی ما استخراج مسائل مختلف پیش‌روی گردشگری در سطح کشور است، زیرا تسلط بر وضعیت کشور می‌تواند ما را برای ترسیم هرچه بهتر راهبرد‌ها در مقیاس استانی کمک کند.

او نحوه ترسیم راهبرد را مطالعه و بررسی وضع موجود ایران، بررسی نمونه موردی کشور‌های موفق و ترسیم ساختار و طراحی چشم‌انداز برای ارتقا گردشگری بیان کرد و گفت: بررسی‌ها و مطالعاتی که بر روی کشور‌های توسعه یافته انجام می‌شود باید بومی سازی و متناسب با هویت ایرانی-اسلامی تدوین شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ارزان بودن سفر به ایران مسئله‌ای غیر قابل انکار است، اذعان کرد: تنوع طبیعی و زیستی جانوری، غنای فرهنگی، تنوع اقوام، تعدد و تکثر مواریث فرهنگی، همجواری به دریا از شمال و جنوب از نقاط قوت گردشگری ایران است.

بهنام جو نبود برنامه جامع واحد برای توسعه گردشگری را یکی از معضلات مهم برشمرد و اضافه کرد: لازم است در این خصوص از نظرات کارشناسان و متخصصین امر استفاده شود.

پیش از این رئیس شورای برنامه ریزی استان، بررسی دقیق و تعریف اهداف مشخص را از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار شده بود.

انتهای پیام/ح

توسعه گردشگری در کشور

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.