به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت کارما در نمایشگاه شانگهای نسخهٔ بروز شدهٔ تنها محصول خود یعنی رِوِرو (Revero) را با پسوند GT معرفی کرده است. رورو که اساساً نسخهٔ بروز شدهای از فیسکر کارما است، پس از ورشکستگی شرکت فیسکر و تملک آن توسط چینیها، در سال ۲۰۱۶ با تغییراتی جزئی به بازار عرضه شد. در نسخهٔ جدید این خودرو که رِوِرو GT نام گرفته است، همچنان چهرهٔ آشنای فیسکر کارما حفظ شده و تغییراتی جزئی در قسمت دماغهٔ آن ایجاد شده، اما در قوای محرکهٔ آن تغییراتی بزرگتری صورت گرفته است.
شرکت کارما در این نسخهٔ جدید پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی که از جنرال موتورز گرفته شده بود را با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ ساخت بامو جایگزین کرده است. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در بامو i۸ است. البته این موتور جدید نیز مثل قبل همچنان بهعنوان یک ژنراتور عمل میکند و نیروی آن بهطور مستقیم به چرخها منتقل نمیشود. رِوِرو، اما برای حرکت کردن از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که حالا مجموع خروجی آنها در نسخهٔ GT از ۴۰۳ اسب بخار سابق به ۵۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.
مشخصات فنی
رِوِرو GT با استفاده از این نیروی بیشتر ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند که نزدیک به یک ثانیه از نسخهٔ قبلی سریعتر است. حتی گفته شده در آیندهٔ یک نسخهٔ عملکردی از این ماشین با نام GTS هم معرفی خواهد شد که برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به فقط ۳.۹ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. البته حداکثر سرعت رِوِرو GT همچنان مثل قبل بهصورت الکترونیکی روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
رِوِرو GT با استفاده از این نیروی بیشتر ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند که نزدیک به یک ثانیه از نسخهٔ قبلی سریعتر است. حتی گفته شده در آیندهٔ یک نسخهٔ عملکردی از این ماشین با نام GTS هم معرفی خواهد شد که برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به فقط ۳.۹ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. البته حداکثر سرعت رِوِرو GT همچنان مثل قبل بهصورت الکترونیکی روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
بهغیراز قوای محرکهٔ جدید و کاهش وزن، کارما وعدهٔ ارائهٔ کیفیت سواری عالی و هندلینگ دقیقتر را در رِورو GT داده است درحالیکه تحویل گشتاور آن نیز بهبود یافته است. بهزودی فروش این سدان هیبریدی آغاز شده و تحویل آن به خریداران از سهماههٔ چهارم سال جاری صورت خواهد گرفت. نسخهٔ اسپرتتر GTS نیز قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار آید. هدف کارما ساخت سالیانه ۱۲ تا ۱۳ هزار دستگاه رِوِرو در کارخانهٔ خود در کالیفرنیا است. قیمت رِورو GT هنوز اعلام نشده است، اما انتظار میرود در همان محدودهٔ ۱۳۵ هزار دلاری نسخهٔ قبلی باشد.
انتهای پیام/