سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان توسعه تجارت:

ایجاد زیرساخت‌های تولید، اساس ارتقای صادرات است

زادبوم گفت: ایجاد زیرساخت‌های تولید، پایه و اساس ارتقای صادرات و رشد اقتصادی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید زادبوم، سرپرست سازمان توسعه تجارت در برنامه گفت وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه لازمه رشد و توسعه اقتصادی، تحول در تولید و صادرات است، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های تولید، پایه و اساس ارتقای صادرات و ارز آوری است.

زادبوم افزود: توسعه صادرات برای همه کشور‌ها مهم است، اما برای کشور ما که وابسته به صادرات نفت خام هستیم، این موضوع دارای اهمیت ویژه است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: توسعه صادرات غیرنفتی نیاز انکار ناپذیر کشور برای رشد اقتصادی است. تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته که نشان دهنده توجه نظام به توسعه صادرات غیر نفتی است.

زادبوم گفت: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی، ما به نگاه و فکر جدیدی در زمینه صادرات غیر نفتی نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار نمره قبولی ندارد/ دلیل اصرار مسئولان بر احیای مجدد وزارت بازرگانی چیست؟


وی تصریح کرد: تحریم‌ها مشکلاتی برای اقتصاد ما ایجاد کرده، اما معنی آن این نیست که همه مشکلات ما ناشی از تحریم است.

زادبوم افزود: بخشی از مشکلات ما ساختاری است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند منسوب کردن همه مشکلات به تحریم کار درستی نیست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به شرایط موجود هنر ما این است که برنامه‌هایی طراحی کنیم که راه‌های جدید و بازار‌های جدید و ویژه‌ای بیابیم.

وی افزود: ما در سازمان توسعه تجارت طرح‌هایی تهیه کردیم که در آن‌ها کشور‌های همسایه به عنوان بازار‌های هدف مد نظر قرار گرفتند و پرداخت تسهیلات  روی این بازار‌های هدف و خاص متمرکز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.