سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پناهیان

دو قطبی سازی جامعه شایسته سالاری را از بین خواهد برد

رئیس حوزه علمیه دارالحکمه گفت:دوقطبی سازی در جامعه دیکتاتور رسانه ای را ایجاد و شایسته سالاری را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان رئیس حوزه علمیه دارالحکمه، در پیش خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: دو قطبی سازی جامعه رفتاری منافقانه است و باید در نماز جمعه پیرامون آن بحث شود.

او ادامه  داد: دوقطبی سازی در جامعه موجب خفقان روانی و دیکتاتور رسانه‌ای می‌شود و شایسته سالاری را از بین خواهد برد.

این کارشناس مذهبی افزود:اختلاف نظر در جامعه اسلامی مایه برکت است، ولی دو قطبی کردن و ذلیل کردن یک قطب، رفتار منافقانه محسوب می شود.

 رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه دو قطبی سازی شکل گرفته در جامعه فعلی، کاذب است، بیان کرد: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم به تازگی علیه دو قطبی سازی صحبت کردند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه یکی از ریشه شهادت سیدالشهدا «ع» رفتار منافقانه بود، افزود: انتخابات در یک جامعه سالم، انتخاباتی است که کاندیدا‌ها با رفتار‌های خود رای جذب کنند نه تخریب سایر رقبا .


بیشتر بخوانید: سخنان تاثیرگذار حجت الاسلام پناهیان پیرامون مدت عمر 



او ادامه داد: تخریب به صورت دو قطبی سازی ناپسند است اگر توانستیم که به انتخاباتی برسیم که کاندیدا و نامزد‌های انتخاباتی با احترام به یکدیگر برنامه‌های خود را ارائه کنند تا جامعه دچار تنش نشود، موفق بوده ایم چرا که سیدالشهدا «ع» با این که قیام کردند، ولی دنبال ایجاد تنش نبودند.

 رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با انتقاد از برخی رسانه‌ها در تخریب منتقدان گفت: امروز برخی رسانه‌های وابسته به روش بی‌بی‌سی علیه منتقدان حاشیه‌سازی می‌کنند به گونه‌ای که فرد انتقادکننده را تبدیل به فردی حاشیه‌ساز می‌کنند. وقتی به برخی اندیشمندان می‌گوییم چرا طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) «توهین الباطل» نمی‌کنید یعنی علیه باطل اقدام مناسبی انجام نمی‌دهید، از چنین فضای رسانه‌ای اظهار بیم می‌کنند و باید گفت حق دارند. گویی مانند دوران دیکتاتوری پهلوی‌ها شده که کسی اجازه انتقاد به مسئولان حکومتی وجود نداشت.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ماجرای حکمیت امیرالمؤمنین (ع) و صلح امام حسن مجتبی، یکی دیگر از عوامل زمینه‌سازی عاشورا را خیانت سرداران نظام و فرمانداران معرفی کرد و عنوان کرد: اشعث کسی بود که آتش صلح و مذاکره با دشمن را به جان مسلمانان انداخت و آن را به امیرالمؤمنین (ع) تحمیل کرد. پس از او ابوموسی اشعری آنگونه حماقت نشان داد و فریب عمرو بن عاص را خورد. در ماجرای صلح امام حسن مجتبی (ع) هم شاهد خیانت سرداران و فرمانداران حضرت بودیم که منجر به مذاکره و مصالحه با معاویه شد. حساسیت این دو مقطع تاریخی به قدری بود که می‌توان آن را زمینه‌ساز انحطاط جامعه و واقعه عاشورا نامید.

انتهای پیام/

دوقطبی سازی در جامعه شایسه سالاری را از بین می برد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۱۴:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام و درود بر پناهیان عزیز راه سختی را در پیش داری خدا قوت و التماس دعا