سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ۱۵۰ نظامی آمریکایی به شرق سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حدود ۱۵۰ نیروی نظامی به شمال شرق سوریه می‌فرستد تا در گشت زنی‌های مشترک با نظامیان ترکیه حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا حدود ۱۵۰ نیروی نظامی به شمال شرق سوریه می‌فرستد تا در گشت زنی‌های مشترک با نظامیان ترکیه حضور داشته باشند.

بر این اساس، افزایش نیرو در سوریه در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور عقب‌نشینی از آن کشور را صادر کرده بود. اعزام نیرو‌های جدید به سوریه بخشی از گام‌های تازه آمریکا برای جلوگیری از بروز تنش میان ناتو و نیرو‌های کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال شرق سوریه است.

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا در حال حاضر حدود یک هزار نیرو در سوریه دارد که عمدتا در مبارزه با بقایای داعش در آن کشور نقش دارند. ترکیه نیرو‌های کُرد مورد حمایت آمریکا را تروریست قلمداد می‌کند و ماه گذشته تهدید کرد برای مقابله با این نیرو‌ها دست به اقدام نظامی می‌زند.

آمریکا و ترکیه در هفته‌های اخیر در مورد تاسیس مرکزی برای نظارت بر ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند. در همین راستا، هر دو طرف پرواز‌های شناسایی مشترک و گشت‌زنی مشترک زمینی را آغاز کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اخیرا تهدید کرده بود دستکم یک میلیون مهاجر سوری را به طور اجباری از کشورش با سوریه بازمی‌گرداند یا آن‌ها را به سوی اروپا روانه خواهد کرد. اردوغان از مدت‌ها پیش خواستار ایجاد منطقه‌ای حائل در شمال شرق سوریه به منظور دور کردن آن‌ها از مرز ترکیه بوده است. اما او در نهایت پیشنهاد خود را تغییر داد و خواستار ایجاد منطقه امن برای استقرار آوارگان سوری شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.