سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

اقتصاد سالم با تعامل بخش خصوصی و دولتی رقم میخورد

وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی و دولتی باید اهداف مشترک را شناسایی و با حرکت در این مسیر، اقتصادی سالم را رقم زنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر به رقم زدن اقتصادی سالم کمک کنند و با شناسایی اهداف مشترک، از منابع در مسیری درست و در راستای اهداف مشترک استفاده کنند.

اردکانیان افزود: در بخشی از نقاط تلقی از بخش خصوصی این است که این بخش از یک راه خصوصی برای استفاده از منابع دولتی می‌آیند تا بتوانند محدودیتی که دست دولتی‌ها برای استفاده از این منابع را بسته را کنار بزنند.

او تصریح کرد: باید منابع و ظرفیت‌ها را برای افزایش تاب‌آوری استان در قبال حوادث و مانایی و پایداری استان اختصاص دهیم و عامل اصلی که بتواند این مانایی را ایجاد کند، اشتغال است.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات دارد و صرف تمرکز روی پروژه‌ها مشکل بیکاری را حل نمی‌کند به ویژه اینکه وضعیت منابع مالی هم خیلی خوب نیست.

اردکانیان تصریح کرد: به عنوان وزیر نیرو قطعا بحث مشکل آب حوزه‌های مختلف استان یزد را برطرف می‌کنم و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

او ادامه داد: با این وجود باید به سایر عرصه‌ها هم توجه داشته باشیم چرا که قطعا در استان یزد فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری وجود دارد.

اردکانیان اظهارداشت: اگر نرخ بیکاری در پایان دو سال یک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده، موفق نبوده‌ام.

اردکانیان با بیان اینکه برای اقتصاد مقاومتی، اهداف توسعه‌ای در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای تحقق این اهداف باید تعامل بین‌بخشی را افزایش دهیم.

او با اشاره به آمار‌های ارائه شده از نرخ بیکاری در استان یزد ادامه داد: نرخ بیکاری یزد اکنون به ۱۲.۸ درصد رسیده و باید هدف‌گذاری کنیم که در فرصت باقی مانده فعالیت دولت، این نرخ را یک رقمی کنیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی و استفاده از توان بخش خصوصی به وی‍ژه در حوزه اقتصادی از مفاد مهم اقتصاد مقاومتی است، اما این بخش در کشور ما دارای ضعف‌هایی است که باید برطرف شود.

اردکانیان ادامه داد: در جلسات اقتصاد مقاومتی نزدیک به چهار هزار نفر ساعت از وقت مدیران استفاده شده که این سرمایه گسترده‌ای است.

انتهای پیام/ غ

نرخ بیکاری تک‌رقمی نشود در انجام مسئولیت‌هایمان موفق نبوده‌ایم

برچسب ها: وزیر نیرو ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.