سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با تخلفات نانوایان فاروج

سرپرست فرمانداری فاروج گفت: برخورد با تخلفات نانوایان بویژه در صورت مشاهده عرضه خارج از شبکه آرد، شدت می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مسعود صادق تیتکانلو سرپرست فرمانداری فاروج با رد ادعای پایین بودن سرانه آرد شهرستان، گفت: سرانه آرد توجیهی برای تخلفات نانوایان فاروج نیست.

احسان افتخاری، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: در ۸۰ روز منتهی به تابستان، ۱۴۸ گشت نظارتی مشترک در شهرستان انجام شد که ۵ مورد تخلف کم فروشی، ۲ مورد عدم رعایت قوانین، ۵ مورد تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها ثبت شد.
موسی غلامزاده رئیس اتحادیه نانوایان فاروج هم گفت: به رغم افزایش چند برابری هزینه تهیه خمیرمایه، نمک، آب، برق و گاز و بویژه افزایش دستمزد کارگران، ۵ سال است که نرخ نان تغییر نیافته است.

غلامزاده به زیادی شمار نانوایی‌ها نسبت به جمعیت فاروج اشاره کرد و افزود: در شهرستان ۵۵ هزار نفری فاروج، ۸۹ واحد نانوایی فعال است و حال آنکه بر اساس استاندارد این بخش، باید به ازای هر ۱۱۰۰ نفر جمعیت مجوز یک نانوایی صادر شود.

او با بیان اینکه اکنون سهمیه آرد ۱۲ واحد نانوایی شهری بین ۲۷ واحد موجود توزیع می‌شود، گفت: سهمیه بعضی نانوایی‌ها ۲ کیسه در روز است که درآمد ناشی از پخت آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می‌شود که با توجه به استخدام ۲ کارگر در نانوایی، این رقم مقرون به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه نانوایان فاروج اهرم صف شکن سال‌های گذشته را توزیع آرد‌های نیمه یارانه‌ای بین واحد‌های آزادپز عنوان کرد و افزود: بسته شدن این مسیر، موجب ایجاد صف‌های طولانی در برابر نانوایی‌ها شده است.

در شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج ۸۹ واحد نانوایی فعال است که از این تعداد ۲۷ واحد وظیفه پخت نان شهر فاروج را بر عهده دارند.

انتهای پیام/د

برخورد با تخلفات نانوایان فاروج

برچسب ها: نان ، حقوق شهروندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.