سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود نیرو حلقه مفقوده حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر گفت: به ازاء هر ۲۰ هزار هکتار باید یک نیرو داشته باشیم که در حال حاضر در این شهرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

رضا زمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۶ فقره آتش سوزی  دراین شهرستان رخ داد و ۲۲۴ هکتار از مراتع این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

او افزود: بیشترین آتش سوزی در منطقه مرکزی شهرستان اتفاق افتاده است.

زمانی بیشترین علت آتش سوزی را سهل انگاری گردشگران و دامداران اعلام کرد و بیان داشت: برای پیشگیری از آتش سوزی در این منطقه به کمک شورا‌ها و دهیاری‌ها شعارنویسی روی دیوار‌ها در حال انجام است.

او با بیان از دست دادن برخی بوته‌های نادر در طی این آتش سوزی‌ها افزود:نیرو‌های اداره منابع طبیعی و یگان حفاظت بصورت جهادی در مهار آتش سوزی ها تلاش داشتند که  طی این عملیات‌ها شورای مدیریت بحران، بخشداری ها، نیرو‌های آتش نشانی شهرداری‌ها و صنایع فولاد، اهالی روستا‌ها و عشایر کمک‌های خوبی را در این زمینه داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر به لزوم فرهنگ سازی در جهت آموزش‌ها و نکات ایمنی در مسیر جاده‌ها و روستا‌های هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت:تاکنون ۵ گروه اطفاء حریق در مناطق مختلف شهرستان تشکیل شده و تجهیزات در اختیارشان قرار داده شده است تا در مواقع آتش سوزی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/ح

کمبود نیروی حافظ منابع طبیعی در بردسیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.