سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سازه‌های آبخیز داری در کردستان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار مهرجو تاکیدکرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، عملیات مکانیکی آبخیزداری از محل طرح بوم سازگان در شهرستان‌های جنگلی غرب استان به اجرا در می‌آید.

او اضافه کرد: امسال، عملیات اجرای ۱۹ سازه آبخیزداری سنگی ملاتی نیزاز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به پایان رسیده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: قرار است امسال در ۲۳ زیر حوزه آبخیز اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیک آبخیزداری، آموزش، ترویج و اطلاع‌رسانی، حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و کاداستر اراضی منابع طبیعی انجام گیرد.

مهرجو عنوان کرد: پارسال با عنایت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور اختصاص یافت که سهم کردستان از آن ۱۷۵ میلیارد ریال بود.

او گفت: این اعتبار در حوزه‌های ننور و نمشیر بانه، آخکند دیواندره، آلمانه سروآباد، دول‌بندی سنندج، هزینه شد که تمامی این حوزه‌ها پایان یافته و در سایر حوزه‌ها با میانگین پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است.

این مقام مسئول هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را تقویت سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش و رسوب و مدیریت سیل و در نهایت تقویت و توسعه پوشش گیاهی اعلام کرد.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح های آبخیزداری در راستای تقویت سفره‌های زیرزمینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.