وی ادامه داد: بخش مهمی از سازمان اتوبوسرانی درواقع برای بخش خصوصی و خصوصی سازی شده است، بنابراین اگر بخش خصوصی میتوانست خودرو وارد کند این امر را انجام میداد.
افزودن ۱۹ هزار اتوبوس در سراسر کشور
امانی گفت: با توجه به اینکه یارانه بلیت اتوبوسها و بی آر تیها باید داده شود، موضوع تقسیم بندی آن مطرح شد که یک سوم دولت، یک سوم شهروندان و یک سوم شهرداری هزینه آن را پرداخت کند که از سال ۹۷ دولت این امر از سوی دولت انجام شد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: ۱۹ هزار اتوبوس در سراسر کشور قرار است به حمل و نقل عمومی اضافه شود که این پروسه سخت خواهد بود، ولی امیدواریم دولت این امر را تسریع بخشد.
امانی در ادامه افزود: کمک به نوسازی حمل و نقل عمومی با مد اتوبوس و حتی مترو در دستور کار است درواقع این دو حمل و نقل عمومی مکمل هم هستند و نه مترو و نه اتوبوس موجب نادیده گرفته شدن یکدیگر نمیشوند.
وی ادامه داد: یکی از مدهای حمل و نقل عمومی توسعه اتوبوسرانی است که شورای شهر آن را تایید کرده است، ولی به طور کلی علاقه داریم تا ابتدا حمل و نقل عمومی و بعد از آن دوچرخه سواری و پیاده روی را ترویج کنیم.
اجرای " ال آر تی" در دستور کار نیست
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص درآمدزایی با تبلیغات، گفت: در همه کشورها تبلیغات در بدنه خودرو و اتوبوسها و حتی دیوار مترو درآمدزا است بنابراین اگر این امر در چارچوب در کشور صورت گیرد، شورا از آن حمایت میکند.
امانی در ادامه با اشاره به راه اندازی " ال آر تی"، بیان کرد: اولویت اول در حمل و نقل عمومی با مترو و بی آر تی است، بنابراین ال آر تی و بحث اجرای آن در دستور کار نیست.
وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و در این میان مد پیاده روی و دوچرخه سورای نیز نهادینه شود چراکه این امر شاه بیت شهرسازی است.
منبع: تیتر شهر
انتهای پیام/