مدیر عامل شرکت راه آهن ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
سعید رسولی مدیرعامل شرکت راهآهن در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت میکنیم، گفت: تمامی افزایش قیمت بلیت های قطار ثبت قانونی و در پیک های زمانی وجود دارد و به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راهآهن بررسی میشود.
او افزود: در صورتی که شرکتهای حملونقل ریلی در تیپهای زمانی قیمت بلیت قطار را افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازههای زمانی و در مواقعی که پیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش مییابد.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: قیمتهای بلیت قطار در ایام پیک و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونتهای مسافری کنترل میشود و در صورتی که مسافران بلیتی خارج از قیمتهای مصوب خریداری کرده باشند، میتوانند آن را استرداد کنند.
رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت ها در برخی از مسیرهای پرتردد مانند مشهد حدود ۲۰ درصد بود، اما در سایر مسیرها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت رخ داده است.
او تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطارها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینههای شرکتهای حملونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیرها به طور میانگین ۲۲ درصد رشد قیمتی داشته است.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: در صورتی که شرکتهای حملونقل ریلی خارج از سقف نرخهای تعیین شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آنها برخورد قانونی میشود.
رسولی اظهار کرد: سامانهای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، میتوانند به سامانه ۵۱۴۹ مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.
او تأکید کرد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنیبر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده است.
مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار کرد: شرکتهای حملونقل ریلی با کمک راهآهن و همچنین تخصیص یارانهای که به آنها ارائه شده، بخشی از هزینههای خود را تأمین کردهاند بنابراین درخواستی مبنیبر افزایش قیمت بلیت ندارند.
انتهای پیام/
مسافران افزایش غیر متعارف بلیت قطار را گزارش کنند