سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش دو هزار نیروی هلال احمر برای اربعین امسال

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آماده‌باش دو هزار نیروی هلال احمر برای اربعین امسال خبر داد و گفت : دو اردوگاه اسکان اضطراری نیز با ظرفیت ۱۵ هزار نفر برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عادل شفیعی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای استقبال از زوار اربعین در کرمانشاه انجام شده، گفت : طرح ویژه اربعین جمعیت هلال احمر از ۱۳ تا ۳۰ مهر اجرا می‌شود، اما اقدامات مقدماتی از هم اکنون آغاز شده است.

او گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام اربعین ۲۱ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در نقاط مختلف استان در آماده‌باش هستند، همه تجهیزات و امکانات برای آن‌ها فراهم خواهد بود و خدماتی مانند امداد و نجات حوادث جاده‌ای، اسکان اضطراری و... را ارائه می‌دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به وجود قرارگاه هلال احمر در مرز خسروی، افزود: ۱۵ تیم عملیاتی پنج نفره به همراه ۱۵ دستگاه آمبولانس در این قرارگاه مستقر می‌شوند.

شفیعی از استقرار یک فروند بالگرد در این قرارگاه مرزی خبر داد و گفت: در داخل پایانه خسروی نیز دو تیم عملیاتی خانم‌ها و آقایان در آماده‌باش هستند.

او گفت: تیم عملیاتی "توانا" خواهران نیز در خود قصرشیرین مستقر خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰ دستگاه موتورلانس نیز برای این ایام آماده است، گفت: موتورلانس‌ها برای درمان‌های فوری که به دلیل ازدحام خودرو امکان تردد آمبولانس وجود ندارد پای کار هستند.

 این مسئول گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تیم کامل درمانی نیز آماده خدمت رسانی به زوار خواهد بود.

او با بیان اینکه ارائه خدمات در کشور عراق به سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور واگذار شده، افزود: در صورت نیاز در این زمینه نیز مشارکت خواهیم داشت.

شفیعی افزود: دو دستگاه خودرو ارتباطی نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌های مخابراتی و تصویری در این ایام آماده می‌شود.

او همچنین از برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری هم خبر داد و گفت: یک اردوگاه با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در خسروی و یک اردوگاه با ظرفیت پنج هزار نفر در قصرشیرین خواهیم داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های این اردوگاه‌ها در حال فراهم شدن است، افزود: این اردوگاه‌ها ۱۰ روز قبل از اربعین آماده خواهد بود.

 شفیعی گفت: در ایام اربعین در مجموع دو هزار نفر نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر پای کار هستند .

 

 

انتهای پیام/د

آغاز طرح ویژه اربعین

 

برچسب ها: هلال احمر ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.