سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت ۷۰ درصد آمریکایی‌ها با فروش تسلیحات به کشور‌های خارجی

بر اساس نظرسنجی جدید، ۷۰ درصد آمریکایی‌ها تاکید کردند فروش سلاح به دیگر کشور‌ها، آمریکا را ناامن‌تر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیفنس وان، تازه‌ترین نظرسنجی شورای شیکاگو نشان می‌دهد ۷۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند اقدامات دولت آمریکا با افکار عمومی مطابقت ندارد و فروش‌های تسلیحاتی گسترده این کشور باعث شده است امنیت آن کاهش پیدا کند.

بر اساس این گزارش ، اغلب آمریکایی‌ها می‌خواهند کشورشان ائتلاف‌های قدرتمند خارجی خود را همچنان حفظ کند، ولی نه از طریق فروش‌های تسلیحاتی خارجی، تاکتیک کلیدی که دولت‌های باراک اوباما و ترامپ شدیدا پیگیر آن بودند و هستند.

نتایج نظرسنجی شورای شیکاگو در حالی منتشر می‌شود که کاخ سفید نهایت تلاش خود را برای کاهش محدودیت فروش پهپاد‌های نظامی به کار گرفته و برای فروش تسلیحات به متحدانش در خاورمیانه سعی دارد کنگره را دور بزند.

ایوو دالدر، رئیس شورای شیکاگو در امور جهانی و سفیر سابق آمریکا در ناتو در دوران ریاست جمهوری اوباما، اعلام کرد: آمریکایی‌ها مایل به فروش تسلیحات به کشور‌های دیگر نیستند. آن‌ها بیشتر طرفدار [فروش سلاح به] کشور‌های متحد هستند به استثنای تایوان و فروش سلاح به تایوان (که چین آن را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند) را ایده بدی می‌دانند.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد در صورت حمله چین به تایوان تنها ۳۸ درصد آمریکایی‌ها از استفاده از نظامیان آمریکایی حمایت می‌کنند.

هفتاد درصد از پرسش شوندگان تاکید کردند فروش سلاح به دیگر کشور‌ها آمریکا را ناامن‌تر خواهد کرد و تنها هشت درصد نظری عکس این داشتند.

دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ مجوز فروش بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار انواع تسلیحات را به خارج صادر کرده است. بررسی‌های دفتر حسابرسی دولتی نشان می‌دهد سیاست‌های انتقال سلاح در دولت‌های اوباما و ترامپ از لحاظ محتوایی بسیار به هم شبیه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.