سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوردن غذا در ظروف یکبار مصرف بیماری‌زاست؟

یک متخصص تغذیه با اشاره به عوارض مصرف ظروف یکبار مصرف تاثیر آن بر سلامت بدن را توضیح داد.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ضرر‌هایی ظروف پلاستیکی و تاثیر در آن در مواد خوراکی اظهار کرد: افراد به خصوص در ایام عزاداری برای نوشیدن چای و مواد غذایی از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند و همچنان سالیان زیادی است که این روش را ادامه می‌دهند و از ضرر‌های آن آگاه نیستند چراکه ظروف یکبار مصرف به راحتی می توانند انتقال دهنده میکروب باشند.


بیشتر یادبگیرید: آموزش پخت حلوای سه رنگ 



او افزود: البته می‌توان برای مواد غذایی خشک از ظروف کاغذی استفاده کرد اما برای مواد غذایی مرطوب امکان انتقال باکتری‌ها به داخل مواد غذایی و سپس بدن وجود دارد.

متخصص تغذیه متذکر شد: نکته مهم این است که در انتخاب رنگ این ظروف هم باید دقت کنید، نگهداری از این ظروف هم  بسیار شرایط خاصی را می‌طلبد؛ اگر گفته می‌شود جنس و رنگ مهم است، زیرا ظرف‌ها به گونه‌ای هستند که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام تماس با چای یا غذای داغ، رنگ حل شده و یک لایه از آن  وارد بدن می‌شود.

او افزود: معمولا ظروف سفید رنگ برای نگهداری مواد غذایی گرم و مرطوب استفاده می‌شوند درحالی که برای نگهداری غذا‌های داغ مانند آش و شله زرد مناسب نیستند.

متخصص تغذیه بیان کرد:  ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه‌ای باید برای مواد غذایی سرد استفاده شوند، در هیچ شرایطی نباید برای توزیع مواد غذایی داغ از آن‌ها استفاده کرد و تنها برای مایعات و مواد غذایی خنک از جمله شربت، شیرسرد، آب‌میوه و آب این ظروف  استفاده شود.


بیشتربخوانید:  اینگونه غذاخوردن شما را به مرگ نزدیک می‌کند!


او تاکید کرد: در کل بهتر است کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و  اصلا با خود ظرف یکبار مصرف مواد غذایی را گرم نکنید حتما برای خوردن از ظروف غیر پلاستیکی استفاده کنید. تا مانع بروز برخی بیماری‌های خاص شوید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ممرا
۲۳:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
در روز عاشورا گفتن این مطلب!!!
راستی دو تا سوال.
اولا :چرا در مورد انواع ظروف تفلن که سراسر یرطان زا هستن چرا نه حرفی زده میشه و نه جلوی تبلیغ گسترده آنها گرفته میشود.
دوم : ظروف الومینیوم که باعث ضعف اعصاب می شود هم همچنین.