سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداران حسینی در سوگ سقای کربلا اشک ماتم ریختند

همزمان با نهم ماه محرم و تاسوعای حسینی، عاشقان سیدالشهدا در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در روز منتسب به حضرت عباس علیه السلام، در سوگ علمدار کربلا عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مردم بافران همزمان با نهمین روز از ماه محرم و تاسوعای حسینی، با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در عزای امام حسین (علیه السلام) و علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) اشک ماتم ریختند.

بافران در روز تاسوعای حسینی، غرق در عزا و ماتم بوده و مردم این خطه علاوه بر شرکت در مراسم سوگواری، با طبخ غذای نذری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در روز تاسوعا بر مصائب سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش گریستند تا یاد و خاطر این بزرگواران را برای همیشه گرامی بدارند.

هیئت‌های عزاداری بافران از ساعات اولیه صبح با حضور در حسینیه این شهر و برگزاری آئین سنتی محله گردی به صورت سینه زنی و زنجیرزنی، در عزای سقای کربلا به سر و سینه زدند و عشق، علاقه و ارادت خود را به خط سرخ شهادت به اثبات رساندند.

محبان اهل بیت در بافران، در شب تاسوعای حسینی هم با حضوری گسترده در اماکن مذهبی، به اقامه عزای سرور و سالار دشت کربلا پرداخته و تا پاسی از شب عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/م

عزاداری تاسوعا در بافران

برچسب ها: محرم 98 ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.