سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریشه کنی بیسوادی مستلزم همکاری و عزم همگانی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ریشه کنی بیسوادی را مستلزم همکاری و عزم همگانی در استان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در همایش استانی سوادآموزی وچند زبانی با حضور مدیران آموزش وپرورش مناطق ونواحی استان گفت: تلاش‌های خوبی در سال‌های گذشته دررابطه با سوادآموزی انجام یافته بطوریکه نیم درصد رشد سواددر استان از سال ۸۵ تا ۹۰ در سال ۹۵ به ۵/۲ درصد رسیده است.

او افزود:علی رغم همه این تلاش‌ها برای ریشه کنی بیسوادی عزم جدی نیاز است وباید همه دستگاه‌ها ومردم در این رابطه بسیج شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه رشد میانگین باسوادی در استان نسبت به کشور کم است گفت: ۵/۲ درصد میزان باسوادی این استان نسبت به کشور کم است.

او با اشاره به سرشماری گروه سنی سواد آموزی ۱۰ الی ۴۹ سال، در سال ۹۵ در استان اظهار کرد: در این سرشماری میزان باسوادان استان ۹۴.۳ درصد اعلام شد و این به معنی بی سوادی ۱۴۱ هزار و ۹۱۸ نفر در استان بود

در این همایش نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز میزان باسوادی در این شهرستان را قابل قبول نداست وگفت: بیش از ۴۸۰۰ نفر بیسواد وجود دارد که رقم بالایی است.

سلمان خدادادی افزود:اگر بخواهیم معضلات اجتماعی درست واصلاح شود باید میزان علم وآگاهی بالا برود واین موضوع باید در دستورکار مسئولین آموزش وپرورش قرار گیرد.

فرماندار ملکان نیز از اعلام آمادگی دستگاه‌های اداری این شهرستان برای ریشه کنی بیسوادی خبرداد وگفت: دهیاران وبخشداران موظف شده اند که افراد بیسواد در روستا‌ها را شناسایی وبه مراکز سواد آموزی هدایت کنند.

محمدباقر خانی افزود:همچنین مراکز واماکن بلا استفاده نیز در اختیار آموزش وپرورش قرار گرفته است تا به منظور دایر کردن کلاس‌های سوادآموزی استفاده شود

در پایان این همایش از فعالان عرصه سواد آموزی استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش استانی سوادآموزی وچند زبانی در ملکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.