انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلیس ماه گذشته خبر از یک اقدام صنعتی سه روزه در ماه سپتامبر داده بود که اولین اعتصاب خلبانان این خطوط هوایی محسوب میشد. به دنبال اعتصابات در روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر یک روز دیگر برای اقدامات صنعتی اعلام گشته که ۲۷ سپتامبر برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلیس میگوید بریتیش ایرویز باید بیشتر سود خود را با خلبانان سهیم شود، اما این شرکت هواپیمایی اعتصاب را غیرقابل توجیه دانسته و پرداختهای خود را عادلانه خوانده است.
به دنبال این اعتصاب، هزاران مسافر مجبور به یافتن پرواز جایگزین هستند و این شرکت هواپیمایی با انتقاداتی در زمینه نحوه برخورد با مسافران و همچنین ندادن اطلاعات کافی به آنها پیش از اعتصابات روبرو است.
برایان استروتون، دبیرکل انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلیس، در بیانیهای در آستانه این اعتصاب اعلام کرد: «هزینه قابل توجهی متوجه شرکت است، حتی بیشتر از میزانی که برای حل و فصل این اختلاف لازم بود. وقت آن رسیده است که به میز مذاکره بازگردیم و پیشنهاد جدی برای پایان دادن به این اختلاف مطرح کنیم».
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، نیز از هر دو طرف این اختلاف خواسته است به توافق برسند و به این اختلاف نظرها پایان دهند.
شرکت بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ راهاندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد. این شرکت در رتبه نهم بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان بر پایه تعداد مقصد، قرار دارد.
انتهای پیام/