سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در بافران

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالارشهیدان در بافران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالار شهیدان در بافران برگزار شد.

در این مراسم هیأت عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی بافران در حالی که جامه سیاه به نشانه عزاداری بر تن داشتند به همراه دسته جات دُهل زنی، نخل و علم گردانی به صورت منظم به قدمگاه امام رضا (ع) آمدند و ساعاتی به عزاداری پرداختند.

هیأت‌های عزاداری بافران بر اساس یک رسم دیرین، هر سال از شب ششم تا شب دوازدهم به دسته روی محلات می‌روند و با نشان دادن وحدت خود شیوه‌های درست عزاداری سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

در این آیین ارادتمندان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در بافران با ندای‌ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد عزاداری کردند و در ماتم وفادارترین جلوه هستی عباس بن علی (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

یکی از آیین‌های کهن بافرانی‌ها در ماه محرم، قربانی کردن احشام نذری است. معمولاً از گوشت گوسفند قربانی غذایی در قدمگاه امام رضا (ع) بافران تهیه می‌شود و افراد به صرف غذای نذری دعوت می‌شوند؛ به طور کلی عزاداری بافرانی‌ها در روز تاسوعا و عاشورا حال و هوای دیگری دارد و بسیار پرشورتر از بقیه ایام محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

مراسم شب تاسوعای حسینی با حضور هزاران دلباخته سرور و سالارشهیدان در بافران برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.