سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقا فرهنگ برند سازی گامی مهم در توسعه صنعت

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت گفت: ارتقا فرهنگ برند سازی در کشور برند ملی را  از جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد.

محمد رضا مودودی سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت ایران در گفت وگو   با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر برند سازی در توسعه صادرات، اظهار کرد: برند حلقه مفقود توسعه صنعت  در کشور است در صورتی که در دنیا ۳ فعالیت شامل طراحی، تولید و برند سازی سبب تولید ثروت و توسعه در صنایع مختلف می‌شود.   برای یک واحد تولیدی بیشترین درآمد شامل طراحی و برند سازی  و در مقابل کمترین در آمد در مرحله ساخت و تولید کالا است.

مودودی ضمن انتقاد بر اینکه صنعت مبلمان  در کشور صرفا به موضوع ساخت و تولید پرداخته است، گفت: تغییر رویکرد از ساخت و تولید به سمت طراحی و برند سازی ضروری و مهم است چرا که سبب افزایش توسعه در اقتصاد کشور می‌شود. هیچ کشور و مشتری کالایی را نخواهد خرید که قبلا  معرفی نشده باشد چرا که معرفی  کالا کیفیت و توانایی در ساخت آن را اثبات می‌کند و سبب اعتماد مشتری به کالای مورد نظر و در نهایت خرید می‌شود.


بیشتر بخوانید: برندسازی، عاملی تعیین‌کننده در تحقق رونق تولید/ سهم ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در بازار بین‌المللی چقدر است؟


او افزود: وظیفه اصلی برند، جلب اعتماد مشتری به خرید کالا مورد نظر بوده و مفهوم عالی تری از معنی فروش و تبلیغات است. در واقع برند  یا همان نشان تجاری پیوندی احساسی عمیق مشتری نسبت به یک محصول است که باعث اولین انتخاب مشتری از میان هزاران برند دیگر باشد.

مودودی گفت: سازمان توسعه تجارت بر اساس ماده ۸ قانون رفع تولید رقابت پذیر مسئولیت ارتقا برند سازی کشور را بر عهده دارد که  به همین منظور  برنامه‌هایی همچون برگزاری ۲ دوره جایزه ملی برند و انتخاب ۳۴ شرکت در این عرصه شد.


او تصریح کرد: اگر بخواهیم اتفاق بزرگی در نهضت برند سازی رخ دهد باید زیر ساخت‌ها فراهم شود به عنوان مثال در صنعت بانکداری یک برند به عنوان پشتوانه قابل قبول نیست چرا که امروزه برای بانک‌های کشور خط تولید مهم‌تر از  برند است که این موضوع ضعفی بر درک نکردن مفهوم  برنداست.

محمد مودودی اظهار کرد: با تسهیل برند سازی در کشور و اعطای امتیاز‌ها و مزیت‌های خاص می‌توانیم در بازار بین المللی و بازار داخلی را به میزان قابل توجهی در دست بگیریم. به عنوان مثال اگر یک برند وارد واحد صنعتی از کار افتاده در یک منطقه محروم شود و بخواهد با برند اختصاصی خود تولید داشته باشد به آن مالیات تعلق می‌گیرد این موارد از مالیات معاف شوند مشوق بسیار خوبی برای توسعه دیگر برند‌ها خواهد شد.

او با تاکید براینکه با ارتقا فرهنگ برند سازی در کشور برند ملی را  از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌کند، گفت: این مهم در گرو ایجاد فرهنگ برند سازی در کشور است.

حجم تجارت الکترونیک در کشور بسیار پایین است

مودودی درباره تاثیر استارت آپ‌ها در توسعه و رونق صنعت مبلمان، گفت: حجم تجارت الکترونیک در کشور بسیار پایین است، اما متوسط استفاده از این تجارت بسیار بالاست بسیاری از کشور‌ها تجارت خود را مبنی بر تجارت الکترونیک پایه گذاری می‌کنند و سهم انتخاب خانواده‌ها از فروشگاه‌های مجازی در حال فزایش است.

او در پایان تصریح کرد: یک استارت آپ زمانی می‌تواند بزرگترین و بهترین مشاوره خرید  برای خانواده‌ها باشد که قلبا اعتماد مشتری را جلب کرده باشد و انگیزه  برای خرید را به متقاضی بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.