سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تشدید نظارت بر عرضه دارو با نهایی شدن سامانه "تی تک"/ بازار ناصر خسرو یک بازار شبه دارویی است

حریرچی گفت: اجرای نسخه پیچی الکترونیک بهترین روش، پیشگیری و شفاف سازی است

به گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه "رادیویی گفت‌وگو" در خصوص کنترل و نظارت بر عرضه دارو در بازار ناصرخسرو اظهار کرد: هر بازاری با دو سوی عرضه و تقاضا شکل می گیرد که در بیشتر مواقع تقاضا برتری داشته و حتی در برخی بازارها، تقاضای القایی نیز وجود دارد که نقش مهمتری را ایفا می کند.

او افزود: به صورت پیشگیرانه، جلب مشارکت، رصد وقایع و برخورد قانونی و قاطع با تخلفات، اقداماتی را انجام می دهیم اما نظارت به تنهاییی کافی نیست.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: برخی تقاضاها مانند درخواست دارو برای سقط غیرقانونی جنین، جنبه غیرقانونی و غیراخلاقی دارد.

او با بیان اینکه بازار ناصر خسرو یک بازار شبه دارویی است، گفت: برای مثال متادون و ریتالین در بازار شبه مواد مخدر عرضه می شوند ، همچنین داروهایی که برای افزایش قد تبلیغ می شوند و در لیست رسمی دارویی کشور نیستند و یا داروی خارجی که مشابه داخلی آن تولید می شود و به اشتباه، خارجی آن تجویز می شود، تقاضاهایی را ایجاد می کند.

او تاکید کرد: سامانه تی تک و اجرای نسخه پیچی الکترونیک بهترین روش، پیشگیری و شفاف سازی است به نحوی که هر دارویی از داروخانه خارج می‌شود، رصد شده و حتی هر پزشک طبق راهنمای بالینی دارو تجویز کند.


پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید


معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: با اقدامات جدی اخیر وزارت بهداشت روند مقابله با فساد و تخلف در کل زنجیره توزیع و فروش دارو هم به صورت پیشگیرانه و جلوگیری از تخلف و فساد و هم برخورد قاطع با متخلفین و مفسدین با شدت بیشتری در حال انجام است.

انتهای پیام/

کنترل و نظارت بر عرضه دارو در بازار ناصرخسرو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.