سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران فضای مجازی نوشتند؛

#تاسوعا/ با خنده پای اهل جفا می‌خورد زمین؛ ساقی میان علقمه تا می‌خورد زمین + تصاویر

کاربران فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را نیز سیاه پوش کردند و با هشتگ‌های مختلف از مظلومیت‌ امام سوم شیعیان نوشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز نهم محرم و معروف به تاسوعای حسینی است. به احترام مقام و جایگاه رفیع حضرت عباس، به ایشان اختصاص یافته است. در این روز نوحه خوانان برای حضرت عباس (ع) و وفاداری و شهادت مظلومانه‌اش نوحه سرایی می‌کنند.

چند روزی است که لشکر عمربن سعد راه را بر امام حسین (ع) و خاندان مطهر او بسته است. آب دیگر در خیمه‌های حسینی یافت نمی‌شود؛ چرا که از روز هفتم، عمر بن سعد آب را بر آنان بست. کودکان، تشنه و گرسنه‌اند و بی تاب. فشارها برای این است که امام حسین (ع) وادار شود، با یزید، خلیفه نابحق و فاسق بیعت کند. یزید پسر معاویه، کسی که جایگاه هدایت را از اهل بیت (ع) غصب کرده و گمراهی و شقاوت را برای مردم به ارمغان آورده است. امام حسین(ع) هرگز به این بیعت راضی نمی‌شود و می‌گوید: "مرگ باعزت برایم بهتر است از زندگی با ذلت."

در روز تاسوعای حسینی که تمام عالم غرق ماتم عزای اهل بیت و یاران باوفای حضرت ابا عبدالله الحسین است، کاربران فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را نیز سیاه پوش عزای پسر فاطمه سلام الله علیها کردند و با هشتگ‌های مختلف از مظلومیت‌های امام سوم شیعیان گفتند.

در ادامه نمونه‌هایی از این پست‌ها را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
درود برزنان عاشورایی کشورم